Iranian Agriculture News Agency

پور حیدر در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی تنظیم و کالیبراسیون کارنده های خطی کار و کشت مستقیم در شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برگزاری کلاس آموزشی ترویجی برای صاحبان دستگاه های کشت غلات در شهرستان ورزقان خبرداد.

برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی تنظیم و کالیبراسیون کارنده های خطی کار و کشت مستقیم در شهرستان ورزقان

سعید پورحیدر در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  ضمن بیان مزایای کشت با خطی کارها گفت: یک دوره آموزشی ترویجی با شرکت تعدادی از کشاورزان صاحب کارنده های خطی کار و کشت مستقیم در شهرستان ورزقان برگزار شد.

 وی گفت: این کارگاه آموزشی ترویجی با هماهنگی اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان و با حضور مدرس از مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین نماینده سازمان جهاد کشاورزی در یکی از مزارع سطح شهرستان به صورت عملی برگزار شد.

پورحیدر با بیان اینکه کاهش میزان بذر مصرفی ، کاهش عملیات کاشت و یکنواختی در سبز شدن بذور از مزایای کشت با کارنده هاست افزود: در طی دو سال اخیر تعداد 55 دستگاه کارنده غلات به متقاضیان واگذار شده که این امر باعث افزایش سطح کشت مکانیزه در شهرستان شده است.

وی گفت: تسهیلات مناسب با کارمزد 4 درصد جهت خرید دستگاه های کارنده غلات از محل طرح جهش تولید در دیمزارها برای کشاورزان در نظر گرفته شده که با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی می توانند از نحوه اعطای این تسهیلات اطلاع یابند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره برای مالکان دستگاه های کشت غلات شهرستان آشنایی آنان با نحوه صحیح تنظیم و کالیبراسیون خطی کار ها و دستگاه کشت مستقیم می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید