Iranian Agriculture News Agency

بی پروا در گفتگو با ایانا خبر داد:

تولید بیش از 8250 تن محصول بادام در استان آذربایجان شرقی در سال جاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از تولید بیش از 8 هزار و 250 تن محصول بادام در استان در سال جاری خبر داد.

تولید بیش از 8250 تن محصول بادام در استان آذربایجان شرقی در سال جاری

محمدباقر بی پروا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در ارتباط با سطح زیر کشت و تولید محصول بادام در استان آذربایجان شرقی گفت: کل سطح زیر کشت بادام استان 5 هزار و 936 هکتار است که 5 هزار و 532 هکتار آن را باغات بارور و 404 هکتار را باغات غیر بارور تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه میزان تولید محصول بادام در سالجاری بیش از 8 هزار و 250 تن برآورد می شود ادامه داد: متوسط عملکرد در واحد سطح استان 1.5 تن در هکتار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه عمده ارقام مورد کشت بادام در باغات استان، آذر، فرانیس، شکوفه، سهند و ارقام محلی می باشد خاطر نشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی از مجموع 175 هزار و 636 هکتار باغات بادام در کشور بیش از 3 درصد سطح زیر کشت در سطح کشور را به خود اختصاص داده و در این خصوص حائز رتبه هشتم کشور است.

بی پروا افزود: بیشترین میزان تولید بادام استان آذربایجان شرقی به ترتیب در شهرستانهای شبستر، اسکو، عجب شیر، مراغه ، آذرشهر و مرند انجام می شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید