Iranian Agriculture News Agency

جعفروند در گفتگو با ایانا خبر داد:

صادرات بیش از 1600 تن محصولات شیلاتی از استان آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته میزان یک هزار و 629 تن انواع آبزیان زنده خوراکی و شاه میگو ، میگو و خوراک ماهی از مرزهای استان آذربایجان شرقی به کشورهای همسایه صادر شده است.

صادرات بیش از 1600 تن محصولات شیلاتی از استان آذربایجان شرقی

قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با اعلام این مطلب افزود: عمده صادرات انجام شده در سال 1400 به میزان بیش از 230 تن ماهی خوراکی قزل آلا و به میزان بیش از 1300 تن خوراک ماهی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از 15 تن شاه میگو ، 9 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی،  3500 کیلوگرم تخم ماهی خوراکی  و بیش از 3 تن میگوی منجمد از مرزهای استان به کشورهای همسایه صادر شده است.

جعفروند گفت: مقایسه میزان صادرات آبزیان از استان در سالهای گذشته ، نشانگر روند افزایشی صادرات محصولات شیلاتی است فلذا پیش بینی می شود میزان صادرات سال جاری نیز به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم با رعایت اصول و استانداردهای صادرات کالا و سیاست های حمایتی از صادرکنندگان ، روند افزایش صادرات محصولات شیلاتی در سالهای آتی  نیز ادامه داشته و شاهد رونق تولید و  ارزآوری بیشتری به کشور باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید