Iranian Agriculture News Agency

افتتاح طرح تامین ژئوممبران و بازسازی استخر تنظیم آب چشمه مهی روستای جراغیل

همزمان با هفته دفاع مقدس طرح تامین ژئوممبران و بازسازی استخر تنظیم آب چشمه مهی روستای جراغیل از توابع بخش مرکزی شهرستان آذرشهر به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح تامین ژئوممبران و بازسازی استخر تنظیم آب چشمه مهی روستای جراغیل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، این طرح با حضور محمودیان فرماندار شهرستان آذرشهر، کریمی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، علیوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر، امیرنیا مدیر منابع آب شهرستان آذرشهر، قهرمانی رئیس و اعضای شورای اسلامی، ستاری دهیار و جمعی از اهالی و کشاورزان روستای جراغیل افتتاح شد.

فرماندار شهرستان آذرشهر در مراسم افتتاح این طرح با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره همیشه جاوید حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام، به سیاست های دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی و خدمت به روستائیان اشاره کرد.

 

شمسعلی محمودیان با قدردانی از مدیران جهادکشاورزی، منابع آب و کشاورزان در اهتمام برای اجرای طرح های مختلف برای استفاده بهینه از منابع آب که طرح مورد افتتاح نمونه آنهاست، با توجه به محدودیت منابع آبی، بر رعایت الگوی کشت، بِه کاشت، استفاده از راهنمایی های علمی کارشناسان و... تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز با قدردانی از حمایت های فرماندار شهرستان آذرشهر در اجرای طرح های متعدد حوزه کشاورزی و همیاری شورای اسلامی، دهیاری و اهالی جراغیل در اجرای این طرح، استفاده بهینه از منابع موجود و ذخیره حق آبه برای انجام آبیاری و پرورش ماهی را از اهداف این طرح برشمرد.

حسن علیوند افزود در این طرح مساحت کف استخر ۶۸۰ مترمربع، ارتفاع حداقل ۱۲۰ سانتی متر و حداکثر ۱۴۰ سانتی متر، حجم آبگیری استخر، ۸۵۰ متر مکعب، سطح پایاب، ۱۷۰هکتار، تعداد بهره بردار ۱۳۵ نفر، نوع اجرا، پیمانی، هزینه کل طرح، شش میلیارد و یکصد میلیون ریال،  مشارکت و خودیاری بهره برداران، ۲۵۰ میلیون ریال، آبدهی منبع، ۳۵ لیتر در ثانیه و منبع، چشمه مهی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید