Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با ریزجلبک ها (اسپیرولینا) برای کارشناسان آبزی پروری استان آذربایجان شرقی

دوره آموزشی آشنایی با ریزجلبک ها (اسپیرولینا) با حضور مجازی کارشناسان آبزی پروری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با ریزجلبک ها (اسپیرولینا) برای کارشناسان آبزی پروری استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، دوره آموزشی آشنایی با ریزجلبک ها توسط مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان و با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با حضور مجازی مسئولین و کارشناسان آبزی پروری در سطح استان  برگزار شد.

برپایه این گزارش این دوره آموزشی از طریق  شبکه تلویزیون اینترنتی کشاورزی برکت استان و اپلیکیشین تاک با هدف افزایش اطلاعات تخصصی کارشناسان در خصوص پرورش ریزجلبکها، شرایط پرورش، محیط کشت و مزایای پرورش و مصرف جلبک اسپیرولینا طی یک جلسه مقدماتی دو ساعته توسط کارشناس تخصصی و خبره این رشته برای مخاطبین و علاقمندان ارائه شد.

گفتنی است ریزجلبکها نخستین گیاهان تولید کننده اکسیژن و نخستین سطح از زنجیره غذایی اکوسیستم های آبی هستند که کاربردهای اقتصادی و صنعتی و بهداشتی فراوانی از جمله به عنوان غذای انسان، دام وآبزیان، کود زیستی، تولید دارو، سوخت زیستی، مکمل های غذایی ، تولید رنگدانه های مصرفی درخوراک آبزیان ، تصفیه و بهبود فاضلاب ها و بهبود دهنده شرایط آب و خاک داشته و امروزه در دنیا از انواع کاربردهای آن بطور موثری استفاده می شود .

شایان ذکر است تولید و استفاده از ریزجلبک ها در کشور ما نوپا بوده و در سالهای اخیر تنها در چند استان نسبت به تولید آن اقدام شده است. در استان آذربایجان شرقی از سال 1400 این محصول با ارزش توسط یک شرکت دانش بنیان شروع به تولید و بهره برداری  شده و پیش بینی می شود با اشتغال زایی مناسب و استقبال خوبی که از طرف سرمایه گذاران طی یک سال گذشته انجام شده است این صنعت به سرعت در استان گسترش یابد و ضمن تامین نیاز داخلی کشور نسبت به صادرات آن برنامه ریزی شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید