Iranian Agriculture News Agency

بهداد در گفتگو با ایانا خبر داد:

واکسیناسیون، سمپاشی، ویزیت و معاینه رایگان دام و طیور در روستاها و مناطق محروم استان آذربایجان شرقی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اداره کل دامپزشکی استان در تمام شهرستان ها واکسیناسیون، سمپاشی، ویزیت و معاینه دام و طیور به صورت رایگان به مراجعه کنندگان ارائه کرد.

واکسیناسیون، سمپاشی، ویزیت و معاینه رایگان دام و طیور در روستاها و مناطق محروم استان آذربایجان شرقی

 امیر حسین بهداد در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اقدامات به منظور خدمت رسانی به دامداران و روستایان در مناطق محروم استان انجام شد افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طی هفته دولت تعداد 79 هزار راس دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک و آبله واکسینه شدند، همچنین بیش از 220 هزار قطعه طیور بومی روستائی نیز در مقابل بیماری نیوکاسل واکسینه شدند، 65 قلاده سگ گله صاحبدار نیز بر علیه بیماری هاری مورد واکسیناسیون قرار گفتند.

وی همچنین اظهار کرد: نزدیک به 48 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام و 6 هزار و 125 راس دام سبک و سنگین نیز بر علیه انگل‌های خارجی مورد سمپاشی قرار گرفتند، همچنین 152 راس دام نیز ویزیت و  معاینه رایگان  و همچنین توزیع سم رایگان در بین روستائیان مناطق محروم استان از برنامه‌های اجرایی ادارات دامپزشکی شهرستان ها در هفته دولت بود.

بهداد افتتاح سالن و بهره برداری از پیش سرد جدید به ظرفیت ۳۰ تن لاشه دامی و مجهز به بروزترین سیستم برودتی در محل کشتارگاه صنعتی دام مراغه با اعتبار ۲۵میلیارد ریال و همچنین افتتاح مخزن ذخیره آب و دستگاه کلریناتور به ظرفیت ۲۰۰ هزار لیتر برای تامین آب بهداشتی مورد استفاده در خط کشتار با اعتبار ۵ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این اداره کل در طول هفته دولت برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: به منظور ارتقای سطح آگاهی  بهداشتی  روستائیان، ادارات دامپزشکی شهرستان ها نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی- ترویجی در مناطق مختلف در طی هفته دولت اقدام کردند.

وی تصریح کرد: در طول هفته دولت در سال 1401، اداره کل دامپزشکی استان با همکاری دامپزشکان بخش خصوصی و بهره‌گیری از توان گروه های بسیجی در قالب جهاد دامپزشکی، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از وقوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری کرده و همچنین فرآورده‌های خام دامی بهداشتی و سالم تولید و خدمت مردم شریف استان عرضه کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید