Iranian Agriculture News Agency

حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی:

لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت رسانه ها در حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: رسانه ها، شمشیر برّان دنیای امروزند بنابراین باید تلاش کنیم تا خلاءهای موجود در این عرصه را برطرف کنیم.

لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت رسانه ها در حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی در دومین جلسه شورای منطقه 3 حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان در مجتمع فرهنگی شهید کسائی برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه صفر، ایام اسارت اهل بیت سیدالشهدا(ع)، گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات ما در حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی، خلاء یک رسانه مناسب است که بتوانیم در آن اقدامات خود را بازتاب دهیم تا مشخص شود در حوزه نمایندگی ولی فقیه چه اتفاقاتی در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد:  برای رفع این خلا یک شبکه اطلاع رسانی در پیام رسان ایتا تشکیل دادیم و صفحه حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی در شبکه اجتماعی اینستاگرام را نیز فعال کردیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تعداد اعضای این رسانه ها را تا حدی افزایش داده ایم اما با ظرفیت موجود در جهاد کشاورزی فاصله بسیار زیادی دارد و برای بهبود آن باید تمام استان ها بانک اطلاعاتی همکاران را در اختیار ما قرار دهند، تا اقدام به معرفی صفحه حوزه نمایندگی در شبکه های اجتماعی کنیم.

حجت‌الاسلام خوئینی از رسانه در دنیای امروز به عنوان شمشیری برّان نام برده و خاطر نشان کرد: هرچه تعداد افرادی که رسانه شما را دنبال می کنند بیشتر باشد، شمشیر شما در دنیا امروز برنده تر خواهد بود.

وی در خصوص محتوای منتشر شده در این شبکه های اجتماعی گفت: ما علاوه بر بازتاب عملکرد حوزه های نمایندگی ولی فقیه در قالب خبرهایی که شاخص و جامع باشند، ویدئوی آموزنده کوتاه، سخنرانی مسئولین حوزه های نمایندگی در خصوص مسائل مختلف از قبیل اخلاق، سلامت نظام اداری، توحید، اعتقادات، فرهنگ سازی و تحکیم بنیان خانواده را نیز منتشر خواهیم کرد.

وی بر اهمیت توجیه و آموزش فعالان رسانه ای حوزه های نمایندگی ولی فقیه برای تهیه محتوای مناسب، جذاب و گیرا، تاکید کرده و ادامه داد: شبکه اجتماعی اینستاگرام علیرغم اینکه غربی است اما به دلیل حوزه گسترده کاربرانی که دارد باید مورد استفاده قرار گیرد تا با برنامه ریزی و اجرایی کردن، قدرت رسانه ای حوزه های نمایندگی ولی فقیه افزایش یابد.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی وب سایت این حوزه را راهبرد دیگر این مجموعه برای رفع خلاء رسانه ای حوزه نمایندگی ولی فقیه دانسته و افزود: اگر اطلاع رسانی دستورالعمل ها و خدمات حوزه نمایندگی از طریق وب سایت حوزه نمایندگی صورت بگیرد و بتواند نیاز همکاران را برطرف نماید، بدون شک اخبار آن مورد استقبال قرار گرفته و بازدید می شود.

حجت‌الاسلام خوئینی ارتباط مستمر و بدون واسطه کارکنان با حوزه نمایندگی ولی فقیه را امری حیاتی در خدمت رسانی توصیف نموده و اضافه کرد: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توانند این ارتباط را تضمین کرده و به آن سرعت ببخشند.

وی با تشریح برنامه های این معاونت، برگزاری همایش های استانی و منطقه ای فعالان قرآنی را یکی از این برنامه ها معرفی کرده و گفت: برگزاری این همایش ها برای کارکنان و خانواده های آنان می تواند فرهنگ قرآنی را در سازمان جهاد کشاورزی توسعه دهد چرا که فعالان قرآنی در واقع لشکر توسعه دهندگان منش و فرهنگ قرآنی هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت برگزاری کلاس های آموزش قرآن در جهاد کشاورزی گفت: برگزاری این کلاس ها با حضور اساتید قرآنی می تواند توجه به قرآن را افزایش داده و فرهنگ قرآنی را در سازمان منعکس کنند.

حجت‌الاسلام خوئینی برگزاری اردوهای مختلف برای کارکنان و فرزندان آنها را یک ضرورت حیاتی دانسته و افزود: اگر ما برای تربیت و سپری کردن اوقات فراغت فرزندان خود برنامه ریزی نکنیم، دشمنان ما این کار را انجام می دهند.

وی در پایان سخنان خود، ارتباط با فعالان ورزشی، دختران فاطمی و تمرکز اردوهای جهادی در جهاد کشاورزی را از دیگر برنامه های این معاونت معرفی کرده و گفت: باید با همه توان تلاش کنیم تا یک لشکر رسانه ای مهیا کرده و بتوانیم اثرگذار باشیم. هر فرزندی که در این لشکر تربیت شود می تواند در تربیت صحیح اطرافیان خود در حوزه های مختلف از قبیل عمل به شعائر مذهبی همچون حجاب، موثر باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید