Iranian Agriculture News Agency

در گفت‌وگوی تلویزیونی استاندار مطرح شد:

تکمیل 2600 هکتار از اراضی پایاب سدها در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از تکمیل 2 هزار و 600 هکتار از اراضی پایاب سدها در این استان خبر داد.

تکمیل 2600 هکتار از اراضی پایاب سدها در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم از طریق شبکه استانی سهند، اقدامات انجام‌شده در استان از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم و سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای مدیریت ارشد استان را در بخش کشاورزی تشریح کرد.

عابدین خرّم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ابتدای روی کار آمدن دولت با آثار بالا بودن نرخ تورم و همچنین کمبود کالاهای اساسی در استان مواجه بودیم، با حرکت جهادی تمام مسئولان دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی توانستیم 9 قلم کالای اساسی را از حالت اضطراری در استان کاملا خارج کرده و آرامش کامل از بابت تامین نیازهای اساسی مردم برقرار کنیم.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه استان در حوزه های مختلف، گفت: در حوزه آب 8 سد، نیمه تمام و بلااستفاده مانده بود که اکنون این سدها در حال عملیات اجرایی است که تا آخر سال جاری 3 سد آبگیری 100 درصدی می شود؛ 2600 هکتار از پایاب سدها نیز تاکنون به بهره برداری رسیده و تا آخر سال نیز 16 هزار هکتار پایاب سدها زیر کشت مکانیزه کشاورزی می‌رود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی اظهار داشت: با مساعدت هایی که از سوی دولت انجام گرفته 300 هزار تن گندم تولید شده که رشد دو برابری نسبت به گذشته دارد.

خرّم ادامه داد: برنامه ریزی شده تا در استان زنجیره ها در حوزهای مختلف تکمیل شود و ارزش افزوده در حوزه خدمات، صنعت و کشاورزی و تولید ناخالص داخلی باید افزایش یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید