Iranian Agriculture News Agency

باقریان خبر داد:

ذخیره سازی 34 هزار و 300 تن انواع کودهای شیمیایی در آذربایجان شرقی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی از ذخیره سازی بسیار مناسب انواع کودهای شیمیایی در استان در آستانه فصل کشت پائیزه خبر داد.

ذخیره سازی 34 هزار و 300 تن انواع کودهای شیمیایی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  جمشید باقریان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی  در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در گفتگو با خبرنگاران با تبریک هفته دولت گفت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم و همزمانی هفته دولت سیزدهم را با آغاز فصل کشت پائیزه به فال نیک می گیریم.

وی افزود: با عنایت به ذخیره سازی بسیار مناسب انواع کودهای شیمیایی در انبار سازمانی به مقدار بیش از 23 هزار و 700 تن و در انبار کارگزاران استان بیش از 10 هزار و 600 تن، جمعاً به میزان 34 هزار و 300 تن، در حالی به استقبال کشت های پائیزه می رویم که مشکلی از نظر تامین کود ازته که بیش از ۶۵ درصد نیاز کودی کشاورزان و بهره برداران را تشکیل می دهد نداریم.

باقریان با اشاره به اینکه توزیع کود در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 2 درصد افزایش داشته است بیان کرد:  با عنایت به دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی از اول سال 1401 قیمت کودهای فسفاته و پتاسه بیش از 45 درصد کاهش یافته است که این امر موجب شده مصرف کود فسفاته و پتاسه نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 375 درصد  و 1269 درصد افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: توزیع کودهای کشاورزی در استان توسط کارگزاران رسمی این شرکت که بیش از 144 کارگزار است انجام می گیرد و اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود استان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بر نحوه عملکرد و فعالیت این کارگزاری ها نظارت دارند و همچنین اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود علاوه بر رصد و پایش توزیع کود نسبت به کنترل کیفیت مواد کودی نیز نظارت دارند.

باقریان گفت: به منظور توزیع هدفمند کودهای یارانه‌ای و جلوگیری از قاچاق کالا و خدمات ، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با همکاری و هماهنگی وزارت متبوعه از اول مهرماه سال گذشته پروژه بزرگ صدور حواله الکترونیکی را در  سطح کشور و استان از طریق سامانه حمل و نقل توزیع نهاده های کشاورزی و سامانه رصد و پایش مواد کودی را با موفقیت عملیاتی کرده است.

وی اضافه کرد: برای تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری ( تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین ) نامگذاری کردند و همچنین به منظور حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی، در سال جاری دو همایش آموزشی و ترویجی به منظور معرفی سبد کودی شرکت و تولیدکنندگان داخلی طرف تفاهم‌نامه این شرکت و چند شرکت دانش‌ بنیان با اهداف تامین کودهای مورد نیاز کشاورزان و مصرف کنندگان برگزار شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید