Iranian Agriculture News Agency

نصیری خبر داد:

صدور سند برای تمامی اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: برای تمامی اراضی کشاورزی سند صادر خواهد شد.

صدور سند برای تمامی اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، داداش نصیری در همایش سند دار کردن اراضی کشاورزی در مجتمع شهید کسایی تبریز با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش و گرامیداشت سالروز بازگشت مفتخرانه آزادگان عزیز به میهن، گفت: اراضی ما به اراضی ملی و غیر ملی تقسیم می شود که اراضی غیرملی نیز خود شامل اراضی موات، اراضی بایر، اراضی کشاورزی، کشت موقت، خالصه و خرده مالکین می باشد.

وی افزود: به غیر از اراضی موات و بایر که دولتی است، برای سایر اراضی باید سند مالکیت وجود داشته باشد و بنابراین ضروری است تا رفع تداخل شده، پس از تثبیت آن، سند مالکیت صادر شود.

نصیری با ارائه آماری در زمینه رفع تداخل اراضی پرداخته و اظهار داشت: در زمینه رفع تداخل ارضی 3هزار و 90 پلاک داریم که از این تعداد یک هزار و 234 پلاک دارای تداخل شناسایی شده که از این تعداد تنها 248 پلاک رفع تداخل نشده در استان باقی مانده است که این پلاک ها نیز تا پایان سال 1402 با همکاری سازمان های مرتبط رفع تداخل خواهد شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه برای کلیه زمین های کشاورزی می توانیم سند صادر کنیم، گفت: در خصوص اعطای سند به زارع صاحب نسق، وراث وی که اقدام به تقسیم ما ترک نکرده اند، وراثی که خود یا از طریق دادگاه اقدام به تقسیم ماترک کرده اند، هیچ مشکلی نداریم و به راحتی برای این زمین ها سند صادر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در مواردی که انتقال مالکیت انجام شده است و سند رسمی وجود داشته باشد مطابق آن سند صادر خواهیم کرد و در مواردی که با اسناد عادی معامله کرده اند، طبق قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی، استعلام خواهد شد.

نصیری در خصوص زمین های کشت موقت گفت: در خصوص این زمین ها نیز به نسبت بیع شرطی که کشاورز در اختیار دارد می توانیم برای او سند صادر نماییم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص خرده مالکان که کمتر از شش دانگ مالکیت دارند، اظهار داشت: این افراد اگر قبل از لازم الاجرا شدن قانون حفظ کاربری مصوب سال 1374باشد، به آنها نیز سند می دهیم.

وی در خصوص مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات ما تقاضا محور بودن صدور سند زمینهای کشاورزی است و باید با اطلاع رسانی و ترغیب کشاورزان آنها را مجاب نماییم تا برای دریافت سند اقدام نمایند.

نصیری ادامه داد: در خصوص پرونده هایی که در دادگاه مطرح است یا تحت بررسی هیئت نظارت ماده 25می باشد نیز باید راه حلی در نظر گرفته شود تا مشکلی در خصوص صدور سند نداشته باشیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی تضادی با قانون خرد شدن اراضی کشاورزی ندارد، گفت: قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در مورد زمین هایی است که زمین کشاورزی سند شش دانگ داشته و کشاورز قصد دارد آن را نصف کند که چنین اجازه ای به وی داده نمی شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: هیچ عذر و بهانه ای برای عدم صدور سند برای زمین های کشاورزی نداریم و باید تلاش فزاینده ای داشته باشیم تا در خصوص صدور سند برای اراضی کشاورزی نیز همانند دیگر حوزه ها استان اول در کشور باشیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید