Iranian Agriculture News Agency

کاظم زاده در گفتگو با ایانا خبر داد:

عبور خرید گندم در آذربایجان شرقی از مرز 181 هزار تن

افزایش ۱۰۵ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مشابه سال گذشته در استان

سخنگوی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از افزایش ۱۰۵ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

عبور خرید گندم در آذربایجان شرقی از مرز 181 هزار تن

 وحید کاظم زاده در حاشیه بازدید از کارخانه آرد هشترود که حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مجید  احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود نیز حضور داشت در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تاکنون بیش از 181 هزار و 326 تن خرید گندم در استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است.

وی با اشاره به سطح ۴۰۳ هزار هکتاری برداشت گندم در استان تصریح کرد: در سال‌ گذشته تا این موقع گندم تحویلی به غله ۸۸ هزار و ۱۷۷ تن بود ولی امروز بیش از 181 هزار تن به سیلوها گندم تحویل داده شده است که این رقم تا پایان فصل برداشت که در مناطق سردسیر استان ادامه دارد قطعاً عدد بالاتری در برداشت خواهیم داشت .

مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به طرح جهش تولید دردیمزارها و آثار و برکات این طرح اشاره کرد وگفت: از کارهای ارزشمند و بزرگ در بخش کشاورزی می توان به طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد که ممکن است برخی بهره‌برداران کمتر اطلاعات داشته باشند؛ این طرح دو سالی هست که با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اجرایی شده و بخشی از هزینه‌های این طرح توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره)و با همکاری جهاد کشاورزی تامین می شود، این طرح به صورت ۵ ساله است و با توجه به اینکه اراضی دیم بیشترین درصد اراضی زراعی استان را به خود اختصاص داده است بنابراین حتما نیاز است اطلاع رسانی خوبی در راستای اجرایی کردن این طرح انجام دهیم و از طریق این طرح بتوانیم درصرفه جویی در آب، جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش هزینه در زمینه محصولات اقدامات موثری به عمل آوریم.

وی گفت: در سالزراعی 1401 - 1402 قرار است بیش از 500 هزار هکتار اراضی آذربایجان شرقی تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار  گیرد که این اقدام تحول بزرگی درحوزه کشاورزی استان محسوب می شود.

کاظم زاده ارزش کل گندم خریداری شده را تا 24 مردادماه  ۲۰۸۵ میلیارد تومان اعلام نمود و افزود: تاکنون بیش از 4710 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران آذربایجان شرقی پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطرنشان کرد: باقی‌مانده مطالبات گندمکاران طی روزهای آتی به حساب آنان واریز و پرداخت مطالبات به روز خواهد شد.

کاظم زاده افزود: قیمت خرید تضمینی گندم در سالزراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و مبلغ یک هزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

وی میزان خرید محصول کلزا شامل خرید قراردادی، تضمینی و کارخانجات را در استان 2468 تن اعلام نمود و گفت: تاکنون 68 درصد بهای کلزای خریداری شده پرداخت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید