Iranian Agriculture News Agency

در ششمین روز از ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

در ششمین روز از ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، ماه عزای حسینی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در سازمان جهاد کشاورزی  آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  این مراسم با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از همکاران سازمان برگزار شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم  با اشاره به اینکه هدف از قیام امام حسین (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین امر به معروف و نهی از منکر است. ائمه به ویژه حضرت امام حسین (ع) در سخنان و خطبه های خود به تبیین شفاف حقایق پرداختند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید نجفی افزود: واجب فوری بودن تنها در مورد جهاد مطرح شده است به این معنا که وقتی دشمن حمله کرده است، غیر از کودکان و افراد بیمار و ناتوان برای همه واجب است تا در سریع‌ترین زمان اقدام کنند. امام حسین و یاران با وفایش نیز مظهر جهاد تبیین و زنده کننده ارزش‌های اسلام پس از پیامبر بودند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم آغاز شد و عزاداران به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و هفتاد و دو یار وفادارش در صحرای کربلا زیارت پرفیض عاشورا را قرائت کردند.

همچنین در این مراسم مداحی و سینه‌زنی در عزای سرور و سالار شهیدان انجام گرفت. گروه تواشیح نیز به اجرای دو نوای عاشورایی پرداختند.

در پایان این مراسم عزاداران میهمان سفره اطعام اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید