Iranian Agriculture News Agency

بهداد در گفتگو با ایانا خبر داد:

نظارت 121 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در آذربایجان شرقی بر ذبح بهداشتی و شرعی دامهای قربانی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از نظارت 121 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در آذربایجان شرقی بر ذبح بهداشتی و شرعی دامهای قربانی خبر داد.

نظارت 121 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در آذربایجان شرقی بر ذبح بهداشتی و شرعی دامهای قربانی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: امسال نیز همانند سالهای گذشته به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی، اکیپهای این اداره کل که متشکل از 133 دکتر دامپزشک، 44 بازرس بهداشتی گوشت و 58 ناظر ذبح شرغی در روز عید سعید قربان بر ذبح دامهای قربانی نظارت رایگان خواهند داشت.

امیرحسین بهداد  ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید قربان، گفت: امسال نیز همچون سالیان گذشته اکیپ های ویژه اداره کل دامپزشکی جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دامهای قربانی در روز عید قربان از ساعت 7 صبح تا 13 آماده ارائه خدمات به مردم شریف می‌باشند.

وی با اشاره به همزمانی عید قربان با فصل گرما و خطر بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه - کنگو از گفت: مردم جهت تهیه دام قربانی به مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام که توسط شهرداری‌ها و اداره کل دامپزشکی استان ایجاد گردیده است مراجعه کرده و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و خیابان‌ها و افراد غیر مجاز خودداری کنند.

وی به ویژگی های دام سالم نیز اشاره نمود و افزود: شهروندان در موقع خرید دام توجه داشته باشند که دام خریداری شده سرحال و بدون لنگش بوده، چشم ها براق و پوزه دام تمیز و بدون آبریزش و ترشحات باشد، پوست و پشم سالمی داشته و دارای زخم و یا ریختگی پشم نباشند، علائم بیماری مانند عطسه و سرفه دیده نشود و در دام حالت جوش (نشخوار) مشاهده شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از مردم خواست تا همکاریهای لازم را با اکیپ های نظارتی در سراسر استان داشته و در صورت نیاز با شماره تلفن 1512 تماس حاصل کنند.

بهداد در پایان خاطر نشان کرد: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع است ولی بر اساس تبصره 2 ماده 2 آیین‌نامه بازرسی و معاینه بهداشتی گوشت، کشتار دام‌های قربانی در اعیاد و مراسم های مذهبی در خارج از کشتارگاه با نظارت سازمان دامپزشکی کشور مجاز می‌باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید