Iranian Agriculture News Agency

بازدیدمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از نمایشگاه توانمندیهای بانوان کارآفرین و عضوصندوقهای خرد زنان روستایی قاضی جهان در آذرشهر

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی، از نمایشگاه و دستاوردهای صندوق های خرد اعتبارات زنان روستایی و عشایری در روستای قاضی جهان شهرستان آذرشهر بازدید کرد.

بازدیدمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از نمایشگاه توانمندیهای بانوان کارآفرین و عضوصندوقهای خرد زنان روستایی قاضی جهان در آذرشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، انسیه خزعلی در حاشیه این بازدید، از حمایت ویژه دولت از صندوقهای خرد روستایی خبر داد و گفت: توسعه روستاها و مناطق محروم از اولویت های دولت مردمی است و صندوقهای خرد بانوان روستایی فرصت مناسبی برای اشتغال بانوان است.

رقیه زرگری مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردها و اثرات مثبت ایجاد صندوق ها در درآمدزایی، اشتغال زایی و توان افزایی زنان به مسائل و مشکلات موجود از جمله پایین بودن میزان سرمایه صندوق ها و عدم حمایت بانک های عامل در پرداخت تسهیلات کم بهره تاکید داشت.

لازم به ذکر است این صندوق‌ها در راستای توانمندسازی و ساماندهی فعالیت‌های بانوان روستایی، تجمیع سرمایه‌های کوچک، تخصیص و جذب سرمایه‌های مالی و فراهم نمودن زمینه اشتغال قشر زنان در سطح روستاها، راه اندازی می‌شود.

در این نمایشگاه که با هدف معرفی محصولات تولیدی زنان منطقه و آشنایی با فعالیت های زنان عضو صندوق های خرد زنان در محل کتابخانه عمومی روستای قاضی جهان برپا گردیده بود محصولات مختلف و متنوع محلی از جمله صنایع دستی ممقان دوزی، تابلو فرش دست بافت، عرقیجات گیاهی، انواع خشکبار، ترشی و مربا، رشته و نان محلی، گل و گیاه به نمایش گذاشته شده بود.

گفتنی است این نمایشگاه که با استقبال گرم اهالی منطقه مواجه گردید به همت امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر و فرمانداری شهرستان و با مشارکت 9 مورد از صندوق های خرد زنان به ویژه صندوق های خرد زنان قاضی جهان، گوگان و ممقان به مدت 3 روز برپا شد.

شایان ذکر است  که از سال 88 تاکنون تعداد 9 صندوق خرد در شهرستان آذرشهر  تشکیل گردیده است که برای 260 نفر اشتغال زایی شده است.

  در این بازدید رقیه صادق زاده مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، علیوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر ، بخشدار و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید