Iranian Agriculture News Agency

بررسی وضعیت اشتغال و کارآفرینی زنان دربخش کشاورزی در نشست شورای اشتغال و کارآفرینی زنان استانداری

نشست سرکار خانم انیسه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با جمعی از مشاورین دستگاههای اجرایی و زنان کارآفرین و نخبه استان به منظور بررسی وضعیت اشتغال و کارآفرینی زنان دربخش کشاورزی استان در محل تالار معلم تبریز برگزار گردید.

بررسی وضعیت اشتغال و کارآفرینی زنان دربخش کشاورزی  در نشست شورای اشتغال و کارآفرینی زنان استانداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، این نشست که از طرف دفتر امور بانوان استانداری در حاشیه سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی برگزار شد، پس از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری،  برخی از نمایندگان دستگاه های اجرایی به ارائه گزارش فعالیتهای حوزه زنان پرداختند.

رقیه زرگری مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت طرح های زنان روستایی و عشایری از محل تفاهم نامه معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی را ارائه نمود و در ادامه به برخی از چالشهای موجود در حوزه اشتغال و کارآفرینی زنان روستایی و عشایری اشاره کرد و خواستار ایجاد ردیف اعتباری خاص برای طرحهای اولویت دار زنان از جمله صندوقهای اعتبارات خرد زنان استان شد.

گفتنی است در سالهای اخیر طرحها و پروژه های مثبت و اثرگذاری از محل اعتبارات ملی تفاهم نامه مشترک با معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای زنان روستایی و عشایری استان به مرحله اجرا درآمده است که از جمله می توان به اجرای موفقیت آمیز طرح توان افزایی زنان در تولید و مصرف محصولات گواهی شده و استاندارد و اعطای 22 مورد گواهی استاندارد تشویقی برای محصولات تولیدی زنان از جمله عدس، گوجه فرنگی گلخانه و مزرعه، خیار، زغال اخته، سیب درختی، لوبیا چیتی، زرآلو ، گیلاس و توت فرنگی در سطح 50 هکتاراشاره کرد.

همچنین می توان به طرح توانمندسازی زنان در زنجیره ارزش غذایی گیاهان دارویی اشاره نمود که از سال 98 تاکنون تعداد 15 مورد سایت گیاه دارویی مختص بانوان روستایی وعشایری در محصولات سیاه دانه، گل محمدی، زیره سبز و سیاه، نعنا فلفلی در محصول سیاه دانه، به لیمو، بادرشبویه اجرا شده که تعداد 2420 نفر از زنان با شرکت در دوره ها و کارگاه های آموزش عملی با روشهای کاشت، مبارزه با آفت و بیماری و علف های هرز و... و فراوری گیاهان دارویی آشنا شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید