Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جشنواره سیر تیمورلو – قراغیل در پایتخت سیر ایران

تولید 10 درصد سیر کشور در استان آذربایجان شرقی

جشنواره سیر تیمورلو – قراغیل با حضور مردم منطقه و مسئولین استانی و محلی در پایتخت سیر ایران برگزار شد.

تولید 10 درصد سیر کشور در استان آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، با شکوه فراوان و با حضور محمودیان فرماندار شهرستان آذرشهر، حجج الاسلام والمسلمین مردانی پور امام جمعه گوگان، انصاری امام جمعه ممقان، فاطمی امام جماعت مسجد جامع خاتم الانبیاء (ع) تیمورلو، شریفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، جهان آرا فرمانده انتظامی شهرستان آذرشهر، نصیری بخشدار گوگان، مسئولین دفاتر شهرستانی نمایندگان مردم شریف شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، رضایی شهردار گوگان، کاظم پور شهردار تیمورلو، روسا و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای آذرشهر، گوگان، تیمورلو و ممقان، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش گوگان، اعضای شورای اسلامی بخشهای مرکزی و گوگان، محسن قهرمان نژاد جانشین معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان و رئیس اداره فناوی کشاورزی جهادکشاورزی استان،  وحید کاظم زاده مشاور رئیس سازمان و مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، حسن علیوند مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر، اسدی شهردار اسبق تیمورلو، مفاخر علمی تیمورلو (صادق پور، باقری، رحیمی راد)، جمعی از خانواده معظم شهدا، کشاورزان، تجار و فعالان اقتصادی و کشاورزی، اهالی شریف و زحمتکش گوگان، تیمورلو، قراغیل و روستاهای تابعه بخش گوگان، مدیران ادارات شهرستان آذرشهر و بخش گوگان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مردانی پور امام جمعه گوگان طی سخنان کوتاهی گفت: اهالی بخش گوگان با سختکوشی در پی کسب روزی حلال هستند و براساس آموزه های اسلامی، کشاورزی شغلی ارزشمند است که ضامن خودکفایی اقتصادی ایران اسلامی است.

محمودیان فرماندار و رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز حضور در این جشنواره و جمع باصفای اهالی شریف تیمورلو و قراغیل را مایه فخر و مباهات دانست و ضمن قدردانی از عوامل هماهنگی، پشتیبانی و اجرایی جشنواره بالاخص شهردار ساعی و اعضای فعال شورای اسلامی شهر تیمورلو، اهالی و فعالان اقتصادی، تجاری و کشاورزان تیمورلو و قراغیل گفت: برند سازی و ایجاد صنایع تبدیلی محصول سیر در تیمورلو و گوگان ضروری و زمینه ساز توسعه بیش از پیش اقتصادی و کشاورزی منطقه، ایجاد و توسعه اشتغال پایدار و عاملی مهم در رونق همه جانبه تجارت منطقه است.

وی با برشمردن تهدیدات اقتصادی، سیاست های حمایتی دولت مردمی آیت الله رئیسی در بخش کشاورزی، رونق اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی را تشریح و تبیین کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آذرشهر، حمایت از توسعه همه جانبه شهرستان بالاخص در بخش کشاورزی را اولویت راهبردی مدیریت شهرستان دانست و گفت: با توجه به بررسی های کارشناسی زمینه ها و موانع توسعه شهرستان، بخش ها و شهرها و روستاهای تابعه، اینجانب از مشاوره همه صاحب نظران خوش فکر در رفع موانع و شکوفایی ظرفیت ها بهره خواهم برد.

در ابتدای این جشنواره، کاظم پور شهردار تیمورلو با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۲ شهید و سرداران شهید تیمورلو و عرض خیر مقدم حضور مهمانان و اهالی و ارائه گزارش اجمالی از تلاش های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره که به همت و پشتیبانی فعالان این عرصه عملی شده است، توانمندی های اقتصادی، تجاری و کشاورزی تیمورلو و قراغیل را برشمرد.

شهردار تیمورلو از حسن نظر، عنایات و حمایت های ویژه محمودیان فرماندار شهرستان آذرشهر در خصوص توسعه شهر تیمولو و پیگیری های مستمر ایشان برای حل مسائل و مشکلات منطقه قدردانی کرد.

این جشنواره باشکوه که با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری همراه بود، با استقبال پر شور اهالی شریف تیمورلو - قراغیل و شهرها و روستاهای همجوار در شهر تیمورلو برگزار شد.

گفتنی است 10 درصد سیر کشور در استان آذربایجان شرقی و در شهرستان های عجب شیر وآذرشهر به ویژه در منطقه تیمورلو و قراغیل تولید می شود.

 

حجم ویدیو: 59.66M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید