Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

کارگاه منطقه‌ای آموزش عملی پرورش ملکه و تهیه ژل رویال در شهرستان جلفا برگزار شد

در راستای اجرای طرح توسعه زنبورداری زنان روستایی و عشایری اولین کارگاه عملی پرورش ملکه و تهیه ژل رویال در زنبورستان خانم رحمانی در روستای ارسی واقع در شهرستان جلفا برگزار شد.

کارگاه منطقه‌ای آموزش عملی پرورش ملکه و تهیه ژل رویال در شهرستان جلفا برگزار شد

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: این کارگاه با تدریس دکتر علمی پژوهشگر ارشد مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و با هماهنگی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان، واحد امور زنان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جلفا و گروه هدف برگزار شد.

 رضا عباسی خاطرنشان کرد: در این کارگاه گروه هدف با تولید ملکه، نحوه تولید ژل رویال با تکنیکهای مختلف، تولید گرده گل، موم و بره موم، به صورت عملی آشنا شدند.

وی ادامه داد: تولید ژل رویال و نیز عسل کیفی و بیشتر در هر کلنی زنبورعسل نیازمند فعالیت یک ملکه بارور در هر کندو است و به همین علت تولید تکثیر و پرورش ملکه زنبورعسل به عنوان پایه کار زنبورداری از اهمیت فوق‌العاده‌ای در این حوزه برخوردار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در پایان خاطرنشان کرد:  ژل رویال در درمان بسیاری از ناتوانی ها و امراض کاربرد دارد و مصرف خوراکی آن از جمله برای کاهش چربی خون، کمک به رشد استخوان ها، افزایش اشتها، افزایش مقاومت بدن در مقابله با عفونت ها و ... توصیه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید