Iranian Agriculture News Agency

بازدید سرزده معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مرند از روند توزیع کالاهای اساسی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند گفت: شهروندان نگران تامین کالاهای اساسی نباشند، نظارت کافی و لازم توسط دستگاه‌های نظارتی در امر تهیه و توزیع اقلام در سطح شهرستان بطور دقیق و مستمر انجام می‌گیرد.

بازدید سرزده معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان مرند از روند توزیع کالاهای اساسی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  داود عباسی به منظور برقراری آرامش در بازار و دسترسی آسان مردم به کالاهای مورد نیاز، جلوگیری از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم عرضه و توزیع خارج از شبکه کالاهای اساسی، از چند فروشگاه توزیع کننده مواد پروتئینی وخوراکی در سطح مرند در بازدیدی میدانی از روند توزیع مرغ و کالاهای اساسی با قیمت مصوب  و همچنین رعایت در این واحدهای صنفی دیدن کرد.

وی در این بازدید ضمن گفتگو با شهروندان و فروشندگان درخصوص نحوه و میزان توزیع مرغ وسایر کالاهای اساسی اظهار کرد: موضوع تهیه و نظارت بر توزیع مرغ و گوشت، برنج، نان و... در سطح شهر و روستا بطور جدی در دستور کار مجموعه مدیریت شهرستان قرار دارد.

 عباسی در ادامه صف‌های طولانی مقابل لواش‌پزی‌ها ناشی از جو روانی جامعه پس از حذف ارز ترجیحی دانست و گفت: این صف‌ها به زودی کوتاه و شرایط عادی عرضه نان حاکم می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار به عنوان رکن اساسی اقتصاد یک‌ منطقه، نقش موثری در ارتباط با تامین نیازهای مردم داشته عنوان کرد: اصناف و بازاریان باید با رعایت انصاف و صداقت در معاملات خود به مردم خدمت رسانی کنند.

فرماندار شهرستان ویژه مرند نوسانات قیمت در بازار را وجود دلالان و افراد سودجو و عدم عرضه کالا توسط برخی کارخانجات داخل دانست خاطرنشان کرد: روغن به  اندازه کافی در شهرستان مرند در حال توزیع است.

وی خطاب به اصناف شهرستان گفت: فروش اجباری برخی اقلام  به مردم ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی خواهد شد.

وی در این رابطه از دستگاهای اجرایی ذیربط خواست ضمن تبادل نظر و هم اندیشی با اتحادیه های صنفی، و به کارگیری راهکارهای کارآمد، از اهرمهای قانونی نیز برای برخورد قاطع با دلالان، گرانفروشان و افراد مخل در سطح بازار استفاده کنند.

لازم به ذکر است این ‌مقام مسئول از بازاریان و کسبه ای که در تامین مایحتاج عمومی تلاش نموده و در فروش انصاف را رعایت کرده و در خریدهای قبلی به حداقل سود اکتفا نموده و با مردم همراهی کرده بودند تقدیر و تشکر نمود و از بازرسین مربوط خواست به صورت مستمر بر کلیه کالاها و اجناس نظارت جدی داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید