Iranian Agriculture News Agency

جعفروند خبر داد:

تولید آبزیان در استان آذربایجان شرقی به بیش از 9 هزار تن افزایش یافت

اولین جلسه کارگروه فنی و توسعه ای شیلات در فروردین ماه سال 1401 با حضور کارشناسان مسئول مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

تولید آبزیان در استان آذربایجان شرقی به بیش از 9 هزار تن افزایش یافت

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، در این جلسه  مسئولین آبزی پروری و آبزی مصرفی مدیریت شیلات طرحها و فعالیتهای اثربخش در سال 1401 را مطرح نموده و جهت اجرای موثر پروژه ها تبادل نظرهای لازم را انجام شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن مفید خواندن این گونه نشستهای فنی و تخصصی عنوان کرد: همکاری  و هماهنگی نزدیک این دو گروه فنی در سالهای پیشین نتایج مطلوب و قابل قبولی را در پی داشته است.

 قاسم جعفروند با اشاره به ظرفیتهای موجود استان آذربایجان شرقی در زمینه شیلات وآبزی پروری، نقش همکاران پرتلاش شیلات در بخش نظارتی و ترویجی را بسیار ضروری و موثر اعلام کرد و افزود: سال گذشته تولید آبزیان در استان بیش از 9 هزار تن انواع آبزیان (گرمابی، سردابی و خاویاری) بوده است و امید است با تلاش کارشناسان اهل فن این مجموعه تولید آبزیان در سال 1401افزایش چشمگیری یافته و در زمینه های افزایش سرانه مصرف آبزیان هم قدمهای موثرتری برداشته شود .

وی با اشاره به انتخاب مزارع و آبزی پروران نمونه ملی برای اولین بار طی دو سال متوالی از این استان ابراز امیدواری کرد که تلاشها و فعالیتهای این مجموعه علاوه بر افزایش کمی وکیفی تولید و افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان، افتخار و سربلندی ملی را همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: با ایجاد ارزش افزوده در محصولات آبزی، رشد و رونق روز افزون برای شیلات دور از ذهن نیست و در سالهای آتی زمینه برای صادارت محصولات آبزی از استان بیشتر خواهد شد .

 جعفروند با اشاره به لزوم تشکیل کارگروههای تخصصی شیلاتی تاکید نمود: زمینه برای فعالیت و همکاری موسسات علمی و تحقیقاتی و شرکتهای دانش بنیان مهیا است و از همکاران می خواهم جهت تحقق برنامه های پیش بینی شده سال 1401 بیش از پیش کوشش نمایند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید