Iranian Agriculture News Agency

خلیل الهی تاکید کرد:

لزوم پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی در آذربایجان شرقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: روش‌های مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرداریها کارآمد نیست و نیازمند پایش هوشمند هستیم.

لزوم پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی در آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل‌ اللهی در نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان که اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و داداش نصیری مدیر امور اراضی سازمان نیز حضور داشتند افزود: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه‌های کلان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی ادامه داد: بحث پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید است چرا که در ابتدای کار هشدار‌هایی صادر می‌شود و می‌توان اقدامات لازم را انجام داد و از تحمیل هزینه‌های بعدی پیشگیری کرد.

خلیل‌اللهی با تاکید بر احصاء نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی اظهار کرد: باید همه دستگاه‌های مرتبط پای کار باشند و با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: باید این را قبول کنیم که زمین به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالا‌ها دارد ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب می‌کند و افراد برای رسیدن به منافع خود به ترفند‌های مختلفی متوسل می‌شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این نشست با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه‌ای است که قوه قضائیه پیگیر آن است ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.

احمد موقری افزود: تاکید قوه قضائیه بر این است تا دستگاه‌ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام و مجموعه‌های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده‌اند باید با برنامه ریزی‌های لازم بهره مندی از این بستر را فراهم کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید