Iranian Agriculture News Agency

غرس چند اصله نهال میوه در محوطه صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی:

راهکارهای صیانت از منابع طبیعی درصداوسیمای مرکزآذربایجان شرقی موردبحث وبررسی قرارگرفت

راهکارهای صیانت از منابع طبیعی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

راهکارهای صیانت از منابع طبیعی درصداوسیمای مرکزآذربایجان شرقی موردبحث وبررسی قرارگرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی با مدیرکل و معاونان منابع طبیعی و آبخیزداری داری استان گفت: بحث حفاظت از منابع طبیعی یک بحث نمایشی و ویترینی نیست و نیاز است همه دستگاه های مختلف در بحث فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری کمک حال همکاران این مجموعه باشند.‌

مرتضی صفری افزود: ما به عنوان رسانه ملی و تمام رسانه های استان که می توانند به ویژه در مردمی سازی حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست نقش داشته باشند باید کمک کنند تا همکاران این مجموعه بتوانند به نحو شایسته به وظیفه و تکلیف خود عمل نمایند.

وی بر مردمی کردن و صیانت و حفاظت از منابع طبیعی تاکید و خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط و رسانه‌ها باید با یک تعامل همه جانبه و پرهیز از موازی کاری ضمن صیانت از آنها به رونق گردشگری در این منطقه و استفاده از این ظرفیت بسیار عظیم در استان کمک کنند .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اظهار داشت: امسال برای عید نوروز همکاران ما دو ویژه برنامه مستند "ردیاب "و "ارسباران بهشت گمشده " را آماده پخش کرده اند که به جرأت می‌توان گفت این تولیدات در طول تاریخ این مرکز با این کیفیت تصاویر بی نظیر و بی سابقه است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گفت: در نشستی که با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و معاونان تولیدی ایشان داشتیم از مدیران این مجموعه درخواست کردیم ویژه برنامه های خاصی برای هفته درختکاری که قابلیت پخش از شبکه های ملی دارند در این مرکز تولید و در اختیار شبکه های سراسری قرار دهند.

 رحیم مهردادی افزود: از رسانه ملی و رسانه های استان انتظار داریم تلاش همکاران ما در حوزه منابع طبیعی و اقداماتی که در جنگل های ارسباران در خصوص مبارزه با آفات این جنگل ها و کنترل مبارزه با حریق انجام یافته به شکل هنرمندانه و با زبان رسانه اطلاع رسانی شود .

وی با بر شمردن شعارهای امسال این حوزه ، به نقش رسانه‌ ها در بحث فرهنگ سازی منابع طبیعی پرداخت و افزود: در بحث حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، نگاه اصلی ما نگاه پیشگیرانه است نه مقابله و امسال چندین پویش مردمی توسط فعالین زیست محیطی با این هدف راه اندازی شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت .

مهردادی اضافه کرد: ما در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تلاش می‌کنیم تا علاوه بر حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با وضع برنامه‌ریزی و طرح‌هایی باعث افزایش مساحت جنگل و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی شویم و نسبت به این امر مصمم هستیم.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی به عنوان منبع الهی بوده که از نسل گذشته به دست ما رسیده و ما مستلزم حفظ آن و انتقال به نسل آینده هستیم اظهار داشت: حفظ و صیانت از منابع طبیعی، درختکاری، پوشش گیاهی اهمیت زیادتری از کاشت جدید دارد و با اینکه به توسعه جدید و افزایش کاشت تاکید زیادی می‌شود ولی نگهداری آن از اهمیت دو چندان برخوردار است .

گفتنی است در گایان این جلسه به مناسبت هفته درختکاری ، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی و  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان در محوطه صدا و سیما چند اصله نهال میوه غرس کردند.

 

حجم ویدیو: 8.30M | مدت زمان ویدیو: 00:02:38
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید