Iranian Agriculture News Agency

کاشت ۲هزار اصله نهال به یاد ۲ شهید خلبان نهاجا در تبریز

همزمان با هفته درختکاری کاشت دو هزار اصله نهال به یاد ۲ خلبان شهید حادثه هوایی اخیر در محوطه پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.

 کاشت ۲هزار اصله نهال به یاد ۲ شهید خلبان نهاجا در تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  ۲هزار اصله نهال به یاد خلبانان شهید سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد که دوم اسفندماه بر اثر سقوط جنگنده آموزشی جان باختند کاشته می‌شود.

در راستای پویش نهالکاری با شعار ایران سرسبز ـ ایران قوی، همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی در سومین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور رحیم مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، سرتیپ دوم خلبان امیر یوسفی فرمانده پایگاه هوایی تبریز و  وحید کاظم زاده مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با کاشت نهال با شعار هر ایرانی یک نهال، بباد هر شهید هزار نهال ، کاشت دو هزار اصله نهال به یاد ۲ خلبان شهید حادثه هوایی اخیر در محوطه پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.

 مهردادی در این مراسم ضمن ابلاغ سلام دکتر منصور معاون محترم وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، با اهداء لوح سپاس و یادبودی به خانواده بزرگوار دوخلبان شهید که در سانحه هوایی اخیر به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند تقدیر و قدردانی نمود.

در لوح اهدایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خطاب به خانواده های بزرگوار شهیدان سرهنگ خلبان صادق فلاحی  و سرگرد خلبان علیرضا حنیفه زاد سلمانی آمده است: زیباترین فصل امسال را خالقان حماسه عظیم و مثال زدنی سقوط هواپیمای جنگنده پایگاه دوم شکاری تبریز رقم زدند که با صلابت،  اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقاء است.

بی شک این دلاوری کم نظیر و شهادت حافظان امنیت آسمان این مرز و بوم که ضامن بقاء و حافظ جان و مال مردم تبریز و باعث سرافرازی و شکوه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند، در ذهن و قلب ما و همه مردم قدرشناس این سرزمین همواره باقی و بالنده خواهد بود. اکنون با نثار درود و سلام به روان پاک آن شهید بزرگوار ، با ادای احترام خدمت خانواده محترمشان، صبر و شکیبایی شما را ارج می نهیم و هزار اصله نهال به نام و یاد ایشان می نشانیم تا سبزی قامت استوارش تا ابدیت به یادگار بماند. از خداوند منان سلامت، عزت و توفیق روز افزون شما بزرگواران را مسالت می نمایم.

گفتنی است این هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دوم شکاری تبریز دچار اشکال فنی شد و خلبانان برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی، هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت کردند و به شهادت رسیدند.

 

حجم ویدیو: 20.37M | مدت زمان ویدیو: 00:02:50
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید