Iranian Agriculture News Agency

تمجیدمعاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از عملکرد آذربایجان شرقی در ثبت کاداستری اراضی

جشن کاداستر به زودی در کشور برگزار می‌شود

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: جشن صدور اسناد کاداستری به زودی در کشور برگزار می‌شود.

تمجیدمعاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از عملکرد آذربایجان شرقی در ثبت کاداستری اراضی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حسن بابایی در نشست همزمان با "نخبگان جوان و بسیجی واحد‌های ثبتی استان"، "قرارگاه کاداستری شهید سلیمانی" و "روسای واحد‌های ثبتی استان" گفت: در مناطق مختلف کشور تلاش جهادی آغاز و در ۱۰۰ روز گذشته، ۳۰ میلیون هکتار زمین، ثبت کاداستری شده است و بر همین اساس در آینده نزدیک جشن کاداستر برگزار می‌کنیم.

وی با تمجید از عملکرد آذربایجان شرقی در ثبت کاداستری اراضی گفت: این استان در بحث کاداستر می‌درخشد که این درخشش در سایه تلاش شبانه روزی مدیران واحد‌های ثبتی استان است.

 بابایی عنوان کرد: می‌توان آذربایجان شرقی را پیشگام و پیشرو استان‌های کشور در بحث کاداستر کرد که لازمه آن استمرار همکاری مدیران واحد‌های ثبتی استان است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در کنار استان فارس بیشترین واحد ثبتی را دارند ادامه داد: آذربایجان شرقی استان پراهمیتی است و انتظار داریم مدیران واحد‌های ثبتی فعالانه وارد عمل شوند که یکی از مصادیق ورود فعالانه، ارتباط گیری گسترده و موثر با رئیس دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستانها است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به هدفگذاری قوه قضائیه در نیل به "تحول و تعالی" گفت: یکی از مولفه‌های مدیران دوره جدید سازمان، سخت‌کوشی، با پشتکار بودن، خستگی ناپذیری و عملکرد جهادی است.

وی با بیان اینکه برابر قانون باید تکلیف کاداستر در ۲ سال قبل تمام می‌شد افزود: انتظار می‌رود مدیران واحد‌های ثبتی در اقدامی جهادی در تعیین تکلیف سریع این قانون نقش آفرینی کنند.

بابایی با بیان اینکه صدور اسناد کاداستری عرصه‌های ملی تقریبا به اتمام رسیده است افزود: دغدغه اصلی ما کاداستر اراضی کشاورزی است که نخستین گام برای تحقق شایسته این مهم، فرهنگسازی و ترغیب کشاورزان و درندگان اراضی کشاورزی به مشارکت در اجرای کاداستر کشاورزی است.

معاون رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: بدون اقدام فرهنگی موفقیتی در کاداستر کشاورزی حاصل نخواهد شد و لذا باید استفاده از ظرفیت دهیاران، اعضای شورا‌ها اسلامی روستا‌ها و شهر‌ها و ائمه جمعه در دستور کار باشد.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: برای ۵ ساختمان حکم تخریب صادر شده است، فضای محدود و مشکلات زیرساختی داریم، محیط‌های اداری باید نوسازی و بازسازی شود، ولی شکرگذار مدیران استان هستیم که با این مشکلات، عملکرد چشمگیری در زمینه‌های مختلف داشته اند.

محمد افخمی افزود: ۴۱ هزار پرونده در سال جاری مختومه شده است و پارسال حدود ۶۰ هزار پرونده دیگر مختومه شده بود که حاصل زحمت کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید