Iranian Agriculture News Agency

عباسی تاکید کرد:

مسیر جدید خودکفایی در تولید روغن با گیاه کاملینا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از توسعه کشت دانه روغنی کاملینا به منظور حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی، تلاش برای خودکفایی و کاهش واردات روغن در این شهرستان خبر داد.

مسیر جدید خودکفایی در تولید روغن با گیاه کاملینا

 رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی بیان کرد: توسعه کشت دانه روغنی کاملینا به منظور حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی، تلاش برای خودکفایی و کاهش واردات روغن از برنامه‌های جدید بخش کشاورزی برای تولید و تامین روغن خوراکی مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه کاملینا همانند کلزا از گیاهانی با دانه روغنی است، افزود:  کاملینا در سطح 2 هکتار از مزارع شهرستان جلفا کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا تصریح کرد: کشت دانه روغنی کاملینا طی چند سال اخیر، در کشور آغاز شده و در بین محصولات زراعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: کاملینا، جزء گیاهان روغنی است که در مقایسه با کلزا نیاز آبی کمتری داشته و در برابر سرمای بهاره از تحمل نسبی بالاتری برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانه کاملینا به طور متوسط دارای 30 تا 40 درصد روغن است که علاوه بر مصرف خوراکی در زمینه دارویی و بهداشتی نیز کاربرد دارد و ارزش غذایی قابل توجه آن و وجود امگا 3 در روغن تولیدی آن است و کنجاله آن نیز در صنعت دام و طیور قابلیت مصرف دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید