Iranian Agriculture News Agency

انوری در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری جشنواره غذا و توانمندیهای زنان روستایی و عشایری در ایلخچی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو از برگزاری جشنواره غذا و توانمندیهای زنان روستایی و عشایری در بخش ایلخچی این شهرستان به مناسبت دهه فجر خبر داد.

برگزاری جشنواره غذا و توانمندیهای زنان روستایی و عشایری در ایلخچی

رضا انوری در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره غذا و توانمندیهای زنان روستایی و عشایری در روستای خاصه لر بخش ایلخچی برگزار گردید.

وی از تاسیس صندوق خرد زنان نوپا در این روستا در طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: در این روستا پتانسیلهای فراوانی برای کارهای جمعی جهت اشتغالزایی بانوان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسکو ضمن قدردانی از حضور و استقبال بانوان روستایی بر ضرورت توجه به فعالیتهای اشتغالزایی آنها  تاکید نمود و ادامه داد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره کشاورزی، ایجاد واحد تولید میوه خشک، کمپوت، عرقیات گیاهی، نان روستایی، خیاطی، صنایع دستی، بازاریابی دیجیتالی، پرورش ماهیان زینتی و پرورش زنبورعسل از جمله فعالیتهایی است که درجهت اشتغال زایی و درآمدزایی زنان روستایی مدنظر قرار گرفته است.

گفتنی است در ادامه این مراسم با رویکرد ارتقای سطح سلامت غذا با حضور اعضای فعال صندوق خرد زنان، غذاهای سنتی و توامندیهای روستایی به نمایش گذاشته شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا گردید.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید