Iranian Agriculture News Agency

بهداد در گفتگو با ایانا خبر داد:

خدمات رایگان دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به دامداران به مناسبت ایام دهه مبارک فجر

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از ارائه خدمات رایگان دامپزشکی استان به دامداران بمناسبت ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

خدمات رایگان دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به دامداران به مناسبت ایام دهه مبارک فجر

امیرحسین بهداد در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن تشریح برنامه های این اداره کل در ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر طبق برنامه اعلام شده از طریق روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان در تمامی شهرستان های استان اکیپ های دامپزشکی متشکل از 102 اکیپ از دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی آماده ارائه خدمات رایگان در روستاها و مناطق محروم خواهند نمود.

 وی تصریح کرد: این خدمات شامل واکسیناسیون دام ها، ارایه مشاوره هایی در خصوص بهبود جایگاه و تغذیه دام ها، ویزیت رایگان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی ویژه دامداران می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه افزود: به مناسبت و میمنت این ایام مبارک طرح ویژه واکسیناسیون بیماری تب برفکی در جمعیت گوسفندی و گاوی نیز آغاز شده است که در قالب این طرح میزان 2 میلیون دز واکسن تب برفکی گوسفندی و بزی و 230 هزاردز واکسن تب برفکی گاوی تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان وضعیت بیماری تب برفکی را در استان نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: طی سالجاری تعداد 7 کانون بیماری تب برفکی در استان شناسایی شده است و با توجه به عدم استقبال دامداران از واکسیناسیون دامها این خطر و احتمال وجود دارد که در ماه های آینده این شاهد یک انفجار و شیوع گسترده این بیماری در سطح استان باشیم که در این صورت دامداران و روستائیان دچار ضرر و زیان اقتصادی خواهند شد، لذا با توجه به رایگان بودن واکسن از همه دامداران و روستائیان محترم درخواست می کنیم هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون دامهای خود بر علیه این بیماری اقدام نمایند.

وی در پایان افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود یک میلیون و 416 هزار راس گوسفند و بز و 260 هزار راس گاو و گوساله در سطح استان بر علیه  بیماری تب برفکی واکسینه شده اند که این میزان بسیار کم بوده و امیداوریم با اجرای این طرح وهمکاری خوب دامداران و روستائیان بتوانیم جمعیت قابل ملاحظه ای از دامهای استان را مورد پوشش واکسیناسیون قرار دهیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید