Iranian Agriculture News Agency

برای جبران خسارات ناشی ازخشکی دریاچه ارومیه انجام شود؛

لزوم ایجاد ردیف اعتباری درسطح ملی برای آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای حفظ منابع و ایجاد ارزش افزوده از استعدادهای بکر طبیعی باید عرصه را برای فعالیتهای قاچاق تنگ و فضا را برای نفع بری مردم بومی منطقه باز کنیم.

لزوم ایجاد ردیف اعتباری درسطح ملی برای آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اظهار کرد: آذربایجان‌ پتانسیلهای طبیعی فراوانی در زمینه های مختلف دارد که پاره‌ای از مسائل جلوی شکوفایی این پتانسیلها را می‌گیرد.

وی افزود: استعدادهایی مثل دام و طیور و گیاهان خاص دارویی که در مناطق بکر استان موجود هستند با ساماندهی مناسب و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط می‌توانند ارزش افزوده بالایی را نصیب استان کنند.

فرشکاران ابراز داشت: در این ارتباط باید با دقت، برنامه‌ریزی و جلب مشارکت بخش خصوصی جلوی قاچاق گرفته شود و با تقویت پایگاه‌های تعاونی، افراد ذینفع بومی منطقه درگیر فعالیتهای اقتصادی مولد و ایجاد ارزش افزوده شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در ادامه به جاذبه‌های گردشگری منطقه ارسباران اشاره و اضافه کرد: اگر فضای داد و ستد در این منطقه توسعه یابد و بسترهای لازم جذب گردشگران داخلی و خارجی مهیا باشد، جلوی مسائلی مثل مهاجرت روستائیان به کلانشهرها نیز گرفته می‌شود.

فرشکاران در عین حال خاطرنشان ساخت: اگر رویکردهای اقتصادی به سمت آحاد مردم باشد، آنها خود حافظ منافع ملی و مسائل امنیتی حاکمیت نیز خواهند بود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به معضلات مرتبط با بحران دریاچه ارومیه ابراز داشت: این بحران ملی بوده و تهدیدات مهمی از این بابت می‌تواند متوجه استان باشد و لازم است در سطح ملی ردیف اعتباری برای جبران خسارات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه برای استان ایجاد شود.

در این دیدار، رحیم مهردادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت منابع طبیعی و دغدغه‌های موجود پرداخت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید