Iranian Agriculture News Agency

نجفی:

سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان اصول و روش زندگی مورد تبعیت واقع شود

یکی از اصلی ترین اهداف دشمن نابودی بنیان خانواده ها است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان اصول و روش زندگی مورد تبعیت واقع شود .

سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان اصول و روش زندگی مورد تبعیت واقع شود

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه بزرگداشت روز زن ضمن تبریک فرارسیدن میلاد بی بی دو عالم خانم فاطمه زهرا(س) و سالروز ولادت معمار کبیر انقلاب و تبریک بزرگداشت مقام مادر و زن برای تمامی بانوان شاغل در سازمان و ادارات تابعه و بانوان حاضر در جشنی که به این منظور تدارک دیده شده بود، گفت: با توجه به مبانی دینی و اسلامی، سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان اصول و روش زندگی مورد تبعیت واقع شود بهترین ادای حق حضرت فاطمه الزهرا تبعیت از اصول و شیوه های زندگی ایشان به عنوان الگو و شیوه زندگی فردی فعلی است.

وی با اشاره به زندگی کوتاه بانوی مکرم اسلام گفت:  آن حضرت در همین زندگی کوتاه خود الگوی بسیار بزرگی برای ما بجا گذاشته است که یکی از اصول آن اصل معنویت در زندگی می باشد این اصل که بعد از دوره رنساس( جدایی دین از سیاست) مورد غفلت قرار گرفته است و این برهه تاریخی نقطه شروع تزلزل معنویت بین زنان و مردان بوده است. مطرح شدن شعارهایی مانند شعارهای فمینیستی بر این مبنا که باید برای زنان صرفاً بدلیل جنسیت زن حقوقی قائل شد نیز در ادامه این روند بوده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: این امر در ادبیات قرآن مردود است زیرا قرآن نه مرد را موجودی کامل می داند و نه زن را در واقع از منظر قرآن هیچ انسانی کامل نیست و زن و مرد در کنار یکدیگر می توانند به تکامل دست یابند اما در شعارهای فمینیستی بر تکامل زن بدون وجود مرد تاکید می گردد که این امر نیز موفقیتی بدست نیاورده است زیرا خداوند انسان را هم از نظر روحی و هم از نظر فیزیکی و جسمی به گونه ای خلق کرده است که مسیر تکامل زن و مرد به تنهایی امکان پذیر نیست دومین عامل تزلزل اصل معنویت مطرح شدن موضوع تساوی زن و مرد از سوی خود زنان علیرغم ظاهر فریبنده این شعار است مطرح شدن این شعار و بی توجهی به جایگاه زن و مرد در خانواده باعث سست شدن بنیان خانواده شده و بروز آسیبهای فراوانی مانند طلاق عاطفی، اعتیاد و ... را افزایش داده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان دومین اصل زندگی حضرت فاطمه را اصل دشمن شناسی دانست و ضمن تاکید بر خطبه فدکیه حضرت زهرا گفت: متاسفانه یکی از اصلی ترین اهداف دشمن نابودی بنیان خانواده در قالب فضای مجازی و برنامه های پر مخاطب آن همانند اینستاگرام است امروزه دشمن از این طریق ضربه های اساسی را به فرهنگ و بنیان خانواده و مقام مادر وارد می آورد و حتی در حال حاضر محتوایی که کودکان با آن تربیت می یابند از کنترل خانواده خارج است لذا شناسایی دشمن اصل اساسی است که طبق اصول زندگی حضرت زهرا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اصل سوم زندگی حضرت فاطمه را اصل ساده زیستی دانست و گفت: متاسفانه در زندگی امروز اصل ساده زیستی بسیار کمرنگ شده و چشم و همچشمی و مقایسه، زندگی ها را به سمت فروپاشی پیش می برد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی به اصل عفت و حیا در گفتار و رفتار و کردار را به عنوان اصل دیگری از اصول زندگی حضرت فاطمه اشاره کرد و اظهار داشت: اشاعه شعار فمینیستی تساوی زن و مرد باعث شد این اصل که اتفاقاً عامل جذابیت زنان می باشد مورد غفلت واقع گردد.

 وی در پایان اظهار امیدواری نمود این اصول به حول و قوه الهی در زندگی همه همکاران جاری بوده و به عنوان میراث شیعه مورد تبعیت و استفاده در زندگی فردی قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید