Iranian Agriculture News Agency

پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته زن و روز مادر

انقلاب اسلامی زمینه عادلانه ای برای حضور بانوان در سطوح مختلف جامعه فراهم کرد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با صدور پیام تبریکی به مناسبت زادروز بانوی نمونه اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و هفته زن و سالروز تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید نمود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظرفیتی به وجود آورد که زمینه عادلانه ای برای حضور بانوان در سطوح مختلف جامعه فراهم شد.

انقلاب اسلامی زمینه عادلانه ای برای حضور بانوان در سطوح مختلف جامعه فراهم  کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، متن کامل پیام اکبر فتحی به شرح زیر می باشد:

بیستم جمادی الثانی که به یمن زادروز بانوی نمونه اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن نام گرفته است بهترین بهانه برای بزرگداشت نقش زن و مقام والای مادر در خانواده و جامعه است.

فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این ارتباط که "قرآن کریم انسان ساز است، و زن ها نیز انسان سازند"بر اهمیت این نقش به عنوان منبع سازنده و تربیت کننده جامعه تاکید دارد. زن در قالب نقش مادری به تربیت و پرورش افراد جامعه پرداخته و با آموزش استقامت و ارزشهای والای انسانی، راه شناخت حقیقت و رسیدن به کمال و معرفت را برای آنان فراهم می نماید. در واقع سلامت روحی، روانی و جسمی فرزند، در خانواده به عنوان رکن بنیادین اجتماع بشری اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویاست.

علاوه بر نقش مادری و همسری در حفظ و تحکیم بنیان خانواده، اهمیت و نقش زنان به عنوان نیمی از جمعیت بشری در عرصه های مختلف کار و تولید و حضور اجتماعی نیزغیرقابل انکار است. امروزه نیروی انسانی توسعه یافته بالقوه افتخار و اعتبار هر جامعه ای محسوب شده و پذیرش اصل برابری انسانها و عدم تبعیض در بکارگیری منبع انسانی ضرورتی انکارناپذیر است.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظرفیتی به وجود آورد که زمینه عادلانه ای برای حضور بانوان در سطوح مختلف جامعه فراهم گردد و بانوان این مرز بوم بتوانند توانمندیهای ذهنی و فکری خود را به رخ جهان کشیده و فعالانه در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مشارکت نموده و با تلاش برای آینده ای بهتر جلوه های عشق و ایثار را در تاریخ پر افتخار کشور به تصویر بکشند.

اینجانب میلاد پر برکت آن بانوی طاهره مرضیه، روز مادر ، هفته زن و سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی را به همه همکاران محترم به ویژه بانوان پر تلاش سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی که همواره در کنار نقش بی همتای خود درخانواده در جهت تعالی اهداف سازمان کوشیده اند تبریک عرض می نمایم و آرزومندم حضور پربرکت بانوان توانمند و متعهد این سازمان سرآغاز تحولات مهم و موثری در راستای پیشرفت و توسعه کشور به ویژه بخش کشاورزی به عنوان مسئول تامین امنیت غذایی جامعه گردد.

 

اکبر فتحی / رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید