Iranian Agriculture News Agency

ایران، کشوری موفق در زمینه دسترسی به آب سالم

به گزارش واحد پژوهش ایانا، ایران در طی چهار دهه گذشته موفق شده دسترسی خوبی به آب سالم برای شهروندان شهری و روستایی خود تامین کند.

ایران، کشوری موفق در زمینه دسترسی به آب سالم

به گزارش خبرنگار ایانا طبق آخرین اطلاعات منتشره بانک جهانی آمار، از ابتدای سال جاری میلادی بیش از سه میلیارد و 500 میلیون لیتر آب در دنیا مصرف‌شده است. این در حالی است که 10 درصد از جمعیت جهان یعنی حدود 800 میلیون نفر از مردم دنیا به آب سالم دسترسی ندارند و تنها در 10 ماه گذشته یعنی از ابتدای سال جاری میلادی 633 هزار نفر در اثر بی‌آبی جان خود را ازدست‌داده‌اند.

با توجه به این آمار سؤال اساسی اینجاست:

آیا زمزمه جنگی بزرگ براثر آب در حال وقوع است؟ 

با این‌ وجود که بر اساس آمار، از هر 10 فرد ساکن در کره زمین، یک نفرشان به آب سالم دسترسی ندارد، طبق آمارها در ایران حدود 97 درصد جمعیت شهری به آب سالم دسترسی دارند که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون رشد 20 درصدی داشته است و حدود 82 درصد جمعیت روستایی امروز در ایران دسترسی به آب سالم دارند که نسبت به اول انقلاب رشد 60 درصدی داشته است. گفتنی است رشد ایران درزمینهٔ دسترسی مردم به آب سالم، در مقایسه با سایر کشورها کم‌نظیر بوده و بخش عمده‌ای از این رشد، ناظر به خدمات جهاد سازندگی پس از انقلاب اسلامی مردم ایران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید