Iranian Agriculture News Agency

دستیابی و ثبت ۱۴ مورد دانش فنی تولید انواع کودهای زیستی

رئیس بخش تحقیقات بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: ۱۴ مورد دانش فنی تولید انواع کودهای زیستی دستیابی و ثبت شده است.

دستیابی و ثبت ۱۴ مورد دانش فنی تولید انواع کودهای زیستی

به گزارش خبرنگار ایانا، فرهاد رجالی روز دوشنبه در بازدید اصحاب رسانه از موسسه تحقیقات خاک و آب کشور بیان کرد: ۱۶۵ مورد طرح و پروژه تحقیقاتی در مقیاس منطقه‌ای و ملی پیرامون تولید و بررسی جنبه‌های کاربردی انواع کودهای زیستی در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین نتایج بدست آمده در قالب ۳۵۰ عنوان مقالات علمی-پژوهشی در مجلات علمی داخل کشور و ۱۵۰ عنوان مقاله ISI  در ژورنال خای علمی معتبر بین المللی  چاپ و انتشار  شده است.

رئیس بخش تحقیقات بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک بیان کرد: ۱۴ مورد دانش فنی تولید انواع کودهای زیستی دستیابی و ثبت شده است. همچنین صنعت تولید کودهای زیستی در کشور از طریق انتقال دانش‌های فنی بدست آمده و ارتباط با بخش خصوصی تولیدکننده و زیستی پایه‌گذاری شده است.

رجالی اضافه کرد: بانک کلکسیون میکروبی حاوی بیش از هزار و ۳۸۸ نمونه ژنتیکی زنده از ریزجانداران مفید خاک‌زی کشور به‌منظور پشتیبانی از تولید کودهای زیستی در کشور و ارسال و مبادله با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های وابسته به سازمان تات و وزارت علوم برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مربوطه ایجاد شده است.

وی همچنین بیان کرد: تهیه دستورالعمل‌های ثبت و کنترل کیفی انواع کودهای زیستی در کشور به‌منظور بررسی کیفیت کودهای زیستی تولید داخل و انواع وارداتی از خارج از کشور و بررسی ۳۲۶ برند کود زیستی داخل و وارداتی در این بخش انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید