Iranian Agriculture News Agency

رزمایش کنترل سرخرطومی خرما در خنج برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: رزمایش مشترک شناسایی و کنترل آفت خطرناک و قرنطینه ای سوسک سر خرطومی حنایی خرما به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

 رزمایش کنترل سرخرطومی خرما در خنج برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور تصریح کرد: این رزمایش به صورت مشترک با حضور بیش از 14 نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی و اعضای طرح بسیج سازندگی و تعدادی از باغداران این شهرستان نهم آذر ماه در نخلستان های این شهرستان برگزار شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آشنایی با نحوه ی ردیابی و مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما از اهداف اصلی رزمایش مذکور بوده است، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این رزمایش به شکل تئوری و عملی با اصول کار آشنا و مراحل کار را آموختند.

علی پور با اشاره به اینکه از این پس از ظرفیت نیروهای بسیج سازندگی آموزش دیده در ردیابی و مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما بهره خواهیم برد، ابراز کرد: این اقدام در تسهیل و تسریع فرایند مدیریت آفت مذکور در شهرستان خنج مثمر و مفید خواهد بود.

به گفته وی؛ در صورت اجرای این برنامه و استمرار آن در شهرستان خنج و سایر شهرستان های همجوار آلوده به آفت مذکور به صورت همزمان و مشترک، شاهد کنترل مطلوب و کاهش قابل ملاحظه خسارت آفت در نخلستان های جنوب فارس خواهیم بود.

او با بیان اینکه شهرستان خنج از مناطق خرما خیز استان فارس است و 180 هزار اصله نخل در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: تا کنون در روستا های بیغرد، چهل گزی ، کورکی، حسین آباد و اکبرآباد قریب به 800 اصله نخل آبوده به سرخرطومی حنایی خرما شناسایی شده است که 740 اصله تیمار و درمان و 60 اصله امحاء شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید