Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

فردا، اولین پایش بازار توسط بازرسان جهاد کشاورزی با همکاری بسیج مستضعفین

سپری نحوه پایش بازار ، نحوه برخورد با متخلفین و نحوه معرفی به تعزیرات را از مجموعه مباحث آموزش بازرسین گشت اکیپ نظارت بر بازار عنوان کرد و افزود: از روش هوشمند در کنترل بازار استفاده می شود و شرکت های دانش بنیان نیز به کمک می آیند.

فردا، اولین پایش بازار توسط بازرسان جهاد کشاورزی با همکاری بسیج مستضعفین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، در سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان،  مدیرسازمان تعاون روستائی، معاونین ستادی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج تشکیل شد،  سپری اظهار داشت: ایران کشوریست که اقتصاد آن کشاورزی محور بوده و همین امر توجه به این بخش را دو صد چندان می کند.

وی بحث امنیت غذایی را با توجه به شرایط تحریمی کشور فوق العاده مهم ارزیابی کرد و  شرایط اقلیمی استان را مناسب تولید محصولات سالم دانست.

سپری در بحث کشاورزی قراردادی  ضمن عنوان این مطلب که بنا به اعلام وزارت،  استان کردستان موظف به اجرایی نمودن کشاورزی قراردادی گندم در سطح 30 هزار هکتار دیم و 5 هزار هکتار آبی است افزود : این مقدار در هفته جاری افزایش یافته و به 45 هزار هکتار رسیده است .

وی ضمن اعلام این مطلب  که در تمام شهرستانهای استان،  کشاورزی قراردادی اجرا شده است و قراردادهای لازمه با کشاورزان منعقد گردیده افزود : بیشترین سطح زیر کشت گندم آبی در  شهرستانهای قروه، دهگلان، کامیاران و سقز می باشد و  شهرستانهای بیجار و دیواندره نیز  بیشترین سطح گندم دیم را دارند .

در ادامه با توجه به دستور مقام عالی وزارت و پیگیریهای سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل اکیپ گشت و بازرسی بازار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی از معرفی 9 نفر از همکاران بازرس از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت  به جهاد کشاورزی خبر داد و افزود : احکام کارگزینی این افراد به این سازمان ارسال شده که نهایت تا پایان وقت اداری امروز اکیپ بازرسی تشکیل و  فردا پنج شنبه  اولین روز پایش بازار توسط بازرسان جهاد کشاورزی با همکاری بسیج مستضعفین خواهد بود.

سپری  نحوه پایش بازار ، نحوه  برخورد با متخلفین و نحوه معرفی به تعزیرات را  از مجموعه مباحث آموزش بازرسین گشت اکیپ نظارت بر بازار عنوان نمود و افزود : از روش هوشمند در کنترل بازار استفاده می شود و شرکت های دانش بنیان  نیز به کمک می آیند  .

رییس سازمان جهاد کشاورزی نیز از به کارگیری  جوانانی که در زمینه پلتفرم های هوشمند فعالیت دارند با سازمان تعاون روستایی خبر داد تا  اپلیکیشن های لازمه که توان فعالیت گسترده در سطح استان را دارند به کار گرفته شوند و سامانه بازرگام هر چه سریعتر به عنوان یک سامانه هوشمند جهت خرید مایحتاج ضروری مردم با نرخ مصوب راه اندازی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید