Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

اولین همایش قرارگاه تامین امنیت غذایی در آذربایجان غربی برگزار شد

امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی مردم در اولویت قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به راه اندازی ستاد قرارگاه امنیت غذایی در استان گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم برجامعه، امنیت غذایی و تامین کالاهای اساسی مردم در اولویت قرار دارد.

اولین همایش قرارگاه تامین امنیت غذایی در آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در اولین همایش قرارگاه تامین امنیت غذایی در استان که با حضوراعضای اصلی ؛مسئولین استانی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و سایر اعضای این قرارگاه در سالن آمفی تئاتر ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به تولید سالانه 6.8 میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان ، اظهار کرد: طبق آخرین برآورد انجام شده، گردش مالی این میزان تولید محصولات کشاورزی به صورت ناخالص در سر مزرعه به میزان 31 هزار میلیارد تومان می رسد.

کرامتی با بیان این که در دولت سیزدهم، به دستور رئیس جمهور فرماندهی تمام زنجیره مواد غذایی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته بخشی از مسئولیت های مواد غذایی در دست وزارت جهاد کشاورزی و بخشی از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت بود اما در دولت سیزدهم این وظایف از زنجیره تا بازرسی و نظارت بازار محصولات غذایی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است. 

وی تامین پایدار و تولید مواد غذایی به صورت مستمر، نظارت بر سالم بودن تولیدات و فراهم کردن زیر ساخت های صادراتی محصولات تولیدی و توزیع عادلانه و در دسترس بودن کالاها را سه ماموریت اساسی قرارگاه امنیت غذایی دانست و گفت: در استان برنامه ریزی های خوبی برای تولیدات پایدار در بخش های مختلف صورت گرفته و در زمینه تولید برخی محصولات استراتژیک نیز استان قطب مهم کشور به شمار می رود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به فعالیت آزمایشگاه گیاه پزشکی، حفظ نباتات و آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی در استان، عنوان کرد: در زمینه تامین غذای سالم و عاری از سموم و باقی مانده نیز تلاش ها و اقدامات خوبی در استان انجام می گیرد.

کرامتی با بیان اینکه هم اکنون 205 هزار خانوار با اشتغال 33 درصد از بخش کشاورزی ارتزاق می کنند، بیان کرد: در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا ، امر تولید و صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی بر عهده وزارتخانه کشاورزی است که این موضوع در کشور ما مورد غفلت واقع شده و تلاش می شود با راه اندازی و فعالیت مستمر قرارگاه امنیت غذایی اقدامات اساسی در این زمینه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه افراد و واحدهای تولیدی متخلف در سطح استان در زمینه توزیع گوشت مرغ گرم و منجمد به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی شده اند، افزود: وقتی گوشت مرغ منجمد با دلار یارانه ای وارد کشور می شود باید با نظارت و بازرسی های دقیق به دست مردم برسد، قابل قبول نیست مردم در تامین این کالای اساسی با مشکل مواجه شوند، به هیچ واحدی اجازه تخلف در این زمینه را نمی دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عدم تمرکز بر امر توزیع و نظارت را از عمده مشکلات پیش روی بخش کشاورزی استان دانست و گفت: باید در این زمینه ساز و کارهای لازم را داشته باشیم و نهادهای متولی همکاری جدی در این زمینه داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه زیر مجموعه ها و اصناف بتوانیم آرامش مطلوبی در بازار کالاهای اساسی ایجاد کنیم و غذای سالم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد‌.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید