Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

برگزاری دوره آموزشی نگهداری سیستم های آبیاری قطره ای در شهرستان چرداول

مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان از برگزاری دوره آموزشی نگهداری سیستم های آبیاری قطره ای در شهرستان چرداول خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی نگهداری سیستم های آبیاری قطره ای در شهرستان چرداول

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حشمت سیاهی  گفت: با توجه به اهمیت آب آبیاری و جایگزین کردن سیستم های آبیاری تحت فشار بجای آبیاری غرقابی و کرتی دوره آموزشی مهارتی نگهداری و بهره برداری از سیستم‌های آبیاری قطره ای، ویژه "مددکاران ترویجی"در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چرداول، مرکز آسمان آباد برگزار گردید.

مهندس سیاهی افزود: از اهداف اختصاصی این دوره آشنایی مددکاران با شیوه های نوین نگهداری و بهره برداری از سیستم های آبیاری تحت فشار بود.

وی بیان داشت: دوره های مهارتی ترویجی نوعی از آموزش غیر رسمی که اغلب در عرصه و پهنه کشاورزی و در جریان واقعی کار تحقق می یابد و مدت زمان این مهارت ها با توجه به استانداردهای آموزشی مربوطه بیش از شش ساعت است.

سیاهی گفت: ارتقاء سطح دانش بهره برداران، آشنایی با اجزاء سیستم های آبیاری از جمله منبع تامین آب، اجزای سیستم آبیاری قطره ای، آشنایی با روش‌های نگهداری در سیستم آبیاری قطره ای از اهداف دیگر این دوره بود که به بهره برداران آموزش داده شد

وی ادامه داد: از نکات مهم این دوره حضور مدیر محترم جهادکشاورزی شهرستان جناب آقای مهندس پسندیده، در جمع مددکاران بود و شخصاً مسائل و مشکلات مطرح شده از طرف مددکاران را پیگیری نمودند.

مهندس پسندیده در زمینه پیگیری تأمین هزینه خرید و نصب کنتور حجمی هوشمند از طریق پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی به بهره برداران قول مساعد دادند.

مدیر هماهنگی آموزش و ترویج کشاورزی سازمان گفت: در این جلسه بروشورهای ترویجی مرتبط با دوره در بین بهره برداران توزیع گردید.

در پایان دوره به سوالات و ابهامات بهره برداران پاسخ داده شد و در این زمینه بحث و تبادل نظر گردید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید