Iranian Agriculture News Agency

واحد تولیدی خوراک دام هیدروپونیک در سلمانشهر کوهبنان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: واحد تولیدی خوراک دام هیدروپونیک در منطقه سلمانشهر بخش طغرالجرد از دی ماه 1399 با سرمایه اولیه 135 میلیون تومان و اشتغالزایی 4 نفر در فضایی به وسعت72 متر مربع شروع به کار نموده است.

واحد تولیدی خوراک دام هیدروپونیک در سلمانشهر کوهبنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، مجیدی وی با اشاره به اینکه  عمده کشت محصولات این واحد تولیدی گندم و جو می باشد، افزود: در کشت هیدروپونیک به طور معمول، دانه در یک کانال بلند  و مرطوب نگه داشته می­شود. در طول چند روز جوانه زده و در یک هفته یا بیشتر اندازه آن به 12.5 تا 20 سانتیمتر می­رسد. وقتی که اندازه علوفه به مقدار مورد نظر رسید از سطح برش داده می­شود و از شاخ و برگ سبز برای تغذیه حیوانات استفاده می‌­شود.

وی افزود: از  مزایای رشد علوفه به این روش،  این است که نیازی به زمین بزرگ نداشته و شما می­توانید با کمترین مصرف مواد مغذی علوفه تازه را تولید کنید.

مجیدی خاطر نشان کرد: تولید علوفه هیدروپونیک یک مزیت برای کشاورزانی است که خاک آنها سنگلاخ و نابارور است. این یک فناوری مناسب برای دامداران بدون زمین برای تولید علوفه است. علوفه هایی از جمله ذرت، جو، جو دوسر، سورگوم، چاودار، یونجه و تریتیکاله می توانند در روش هیدروپونیک تولید شوند.

وی ادامه داد: مواد مغذی هیدروپونیک برای استفاده بی خطر هستند. بر خلاف روش های رشد طبیعی، گیاهان هیدروپونیک در معرض آفت کش ها، مواد شیمیایی، بیماری ها و عوامل بیماری زا نیستند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید