Iranian Agriculture News Agency

تولید 25 هزار تن انار در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: از اواخر شهریور ماه تا اواخر آبان ماه 25 هزار تن انار از باغ های این شهرستان برداشت و به بازار مصرف ارسال شد.

تولید 25 هزار تن انار در فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصرانصاری با اشاره به اینکه 1150 هکتار از باغ های این شهرستان به محصول انار اختصاص دارد، تصریح کرد: رباب، شیشه کپ، شیرین شهوار، فاروق، اشکفتو و می خوش از مهم ترین ارقام انار تولیدی در شهرستان فسا است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انار رقم رباب از ارقام صادراتی بوده و برای باغداران از درآمد زایی قابل توجه ای برخوردار است، اظهار کرد: بیشترین سطح و میزان تولید انار در شهرستان فسا به این رقم اختصاص دارد و طرح های ترویجی و جایگزینی و اصلاح ارقام کم بازده با رقم رباب در دست اجرا است.

انصاری با اشاره به اینکه مناطق تنگ ایج، دوگان، تنگ کرم و خیرآباد بیشترین سطوح زیر کشت انار را در شهرستان فسا دارا هستند، ابراز کرد: در طول دوره بیش از دو ماهه برداشت انار در هر هکتار از باغ ها بالغ بر صد نفر مشغول به کار بوده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا کشور های حوزه خلیج فارس و روسیه را از مهم ترین مقاصد صادراتی انار فسا دانست و تاکید کرد: این محصول در میادین مختلف کشور از جمله شهر های داخل استان و استان های همجوار نیز به مشتریان خود عرضه شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید