Iranian Agriculture News Agency

اساس برنامه ریزی و توسعه در تمامی بخش ها از جمله کشاورزی آمار صحیح و دقیق است

بدون شک با داشتن آمار و اطلاعات صحیح می توان برنامه ریزی ها و توسعه بخش کشاورزی را با شتاب بیشتری دنبال کرد.

اساس برنامه ریزی و توسعه در تمامی بخش ها از جمله کشاورزی آمار صحیح و دقیق است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی،  سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: نبود اطلاعات صحیح، دقیق و بروز از مشکلاتی که بخش کشاورزی کشور همواره از آن رنج می برد بنابراین استفاده از فناوری مزبور وضعیت آماری در بخش کشاورزی را بهبود خواهد بخشید.

حمید بیک زاده افزود: دستیابی به آمار و اطلاعات صحیح مستلزم تداوم استفاده از فناوری فضایی و تصاویر ماهواره ای است.

وی اظهار داشت: در این راستا طرح سیستم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی (سیاک) در استان همگام با سراسر کشور در حال اجرا میباشد.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی گفت: این طرح با هدف تحقق دولت الکترونیک، تهیه نقشه‌های اراضی کشاورزی و سایر واحد‌های تولیدی، امکان رقومی سازی، جمع اوری و ورود اطلاعات اراضی زراعی و باغی انجام می‌گیرد.

بیک زاده افزود: تحقق اهداف طرح سیاک جزو تعهدات وزارتخانه به دولت و مجلس است و مدیران و کارشناسان باید برای ثبت دقیق اطلاعات اراضی کشاورزی استان در سامانه مربوطه اهتمام خاصی داشته باشند.

وی برنامه ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت کشاورزی برای کشت محصولات، تولید محصولات مورد نیاز، جلوگیری از مشکلات و مخاطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه و تلاطم قیمت محصولات در بازار و همچنین برنامه ریزی جهت اصلاح الگوی کشت و رفع موانع تولید بر پایه داشتن آمار واقعی را از جمله مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی یادآورشد: به یقین تداوم اجرای طرح، رفع مشکلات و برطرف کردن چالش ها کمک خواهد کرد مرحله به مرحله و گام به گام این تکنیک را در کشور توسعه تا بتوان بهتر از آن استفاده کرد.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد:این طرح با همکاری مروجین کشاورزی و مسئولین پهنه ها در استان در حال اجرا میباشد و پس از تکمیل اطلاعات مکانی مجریان در حال ثبت اطلاعات توصیفی میباشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید