Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت ۴۶ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از برداشت ۴۶ هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی برداشت ۴۶ هزار تن سیب‌زمینی در شهرستان شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد از برداشت ۴۶ هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان خبر داد.

رفیعی افزود: در سال جاری یک هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته است که چالشتر با ۳۲۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت را در شهرستان شهرکرد دارا می‌باشد.

وی متوسط عملکرد سیب‌زمینی را در شهرستان ۴۰ تن درهکتار اعلام کرد و گفت: مهمترین ارقام کشت شده اگریا، اسپیریت، جلی، سانته، چلنجر و مارفونا می‌باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: کشت ارقام اصلاح شده با سازگاری بهتر با آب و خاک منطقه، کشت ارقام میان‌رس و زودرس که تعداد دور آبیاری کمتری نیاز دارند، افزایش بهره‌وری آب در تولید محصول، استفاده مناسب از کودهای دامی، شیمیایی و ریزمغذی‌ها، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها و کنترل علف‌های هرز از جمله مواردی است که باید در زراعت سیب‌زمینی به آن توجه داشت.

رفیعی در پایان گفت: با توجه به حجم محصول تولیدی در زمان برداشت برای جلوگیری از فاسد شدن محصول و تنظیم بازار و افزایش درآمد کشاورزان، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تجهیز انبارهای فنی و سردخانه از اهمیت شایانی برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید