Iranian Agriculture News Agency

فتحی خبر داد:

همه اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان دولت سیزدهم سند دار می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی سومین استانی است که از بهمن ماه سال99 شبکه اینترنتی برکت را مورد بهره برداری قرار داده و با همکاری کلیه همکاران در ادارات تابعه به پخش برنامه های بخش کشاورزی می پردازد.

همه اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان دولت سیزدهم سند دار می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه افتتاح استودیو کشاورز شبکه برکت  با بیان اینکه در صورتی که به موضوع ژنتیک و استفاده از ارقام اصلاح شده بذور، تغذیه مناسب ، استفاده از روشهای به زراعی، اجرای تناوب به جای آیش به ویژه در دیمزارها، مبارزه با انواع آفات و بیماریها و استفاده از کودهای مناسبی که مقاومت نبات را نسبت به شرایط نامساعد ارتقاء می دهند توجه اساسی شود حتی در شرایط نامناسب کنونی نیز می توان به عملکرد مطلوبی از مزارع دست یافت با تاکید بر اجرای سیاستهای ابلاغی جدید از سوی وزارت جهادکشاورزی گفت: در ارتباط با کشت پاییزه، اقدام به کشت قراردادی مورد تاکید و توجه مقام عالی وزارت می باشد بدین صورت که باید به نحوی برنامه ریزی نمود که هر کشتی در قالب کشاورزی قراردادی صورت گیرد تا در آینده مشکلی از بابت بازار آن محصول ایجاد نگردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در همین راستا با مخاطب قرار دادن کارشناسان و کشاورزان به ایشان توصیه نمود کشتی را خارج از کشاورزی قراردادی و خارج از قرارداد با پشتیبان ها انجام ندهند تا در زمان برداشت در بازاریابی محصول خود دچار مشکل نگردند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به یکی دیگر از راهبردهای مقام عالی وزارت تحت عنوان سند دارکردن اراضی کشاورزی گفت: سنددار کردن اراضی کشورزی منوط به تعیین تکلیف و تفکیک اراضی شخصی و ملی است دستیابی به این هدف لزوم شکل گیری کارگروه های رفع تداخل در شهرستانها را نشان می دهد تا پرونده های موضوعی در این کارگروه ها مطرح شده و تصمیم گیری های لازم صورت گیرد کمیسیون رفع تداخل در استان نیز هفته ای یکبار تشکیل خواهد شد. هرچه سریع تر پرونده ها در این کمیسیون مطرح شده و تصمیم گیری شوند، هدف نهایی که سند دار کردن اراضی کشاورزی است سریع تر محقق خواهد شد .

وی از آنجاییکه هر اقدام آتی در جهت سرمایه گذاری نیازمند داشتن سند خواهد بود به کشاورزان توصیه نمود نسبت به این مهم اهتمام ورزند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان دولت سیزدهم، همه اراضی کشاورزی سنددار می‌شود ادامه داد: دریافت این سندها در حالت عادی با مراجعه به امور اراضی بدلیل اینکه مشمول قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی می شود، امکان پذیر نیست اما وقتی در قالب طرح تداخل قرار می گیرد، تعیین تکلیف شده و به ادارات ثبت اعلام می گردد.

 فتحی در ادامه به راه اندازی شبکه برکت اشاره نمود و گفت: استان آذربایجان شرقی سومین استانی است که از بهمن ماه سال99 این شبکه را مورد بهره برداری قرار داده است که با همکاری کلیه همکاران در ادارات تابعه به پخش برنامه های بخش کشاورزی می پردازد.

وی استفاده از ظرفیت خود کشاورزان را در پیشبرد اهداف این شبکه ضروری دانست و راه اندازی این شبکه را یکی از روشهای بسیار عالی در آموزش و ترویج کشاورزی ارزیابی نمود و گفت: هفته ای دو روز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه این شبکه به پخش برنامه می پردازد و تلاش می شود به تمام طول هفته تعمیم بیابد.

 وی مزیت اصلی شبکه برکت را در مقایسه با رسانه های دیداری در ارتباط دوسویه مخاطبان با کارشناسان و مسئولین سازمانی و استانی دانست.

علی اکبر مویدی معاون سازمان و رئیس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز ضمن تشکر از افتتاح استودیو کشاورز در استان آذربایجان شرقی ، از راه اندازی پایگاه ثابت تلویزیونی در شبکه آموزش(برنامه رویش)، شبکه یک سیما و شبکه سلامت(برنامه سفره سلامت)، شبکه ملی آموزش کشاورزی(شاک) و شبکه تلویزیون اینترنتی برکت ملی از استودیو کشاورز خبر داد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید