Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه تبریز:

مهمترین مسئولیتی که امروز در نظام اسلامی بر عهده ماست اقامه نماز است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شاید یکی از جلسات معنوی که در طول سال برگزار می شود تجلیل از کسانی است که در امر نماز فعالیت کرده اند.

مهمترین مسئولیتی که امروز در نظام اسلامی بر عهده ماست اقامه نماز است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در هفتمین جلسه تفسیر قرآن ویژه مدیران دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی و آئین تکریم و معارفه مسوول ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت آذربایجان شرقی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شد با تجلیل از حاج آقای ضیایی که سالها مسئولیت ستاد اقامه نماز استان را به عهده داشتند، افزود: شاید بهترین و بالاترین مسئولیت همین مسئولیت باشد و از نظر ظاهری خیلی مورد توجه قرار نگیرد اما مهمترین مسئولیتی که امروز در نظام اسلامی بر عهده ماست همین اقامه نماز است.

وی افزود: هیچ عبادتی به این اندازه مورد تاکید واقع نشده است و اگر برای هر نماز روزانه اذان و اقامه را ادا کنیم روزانه ۷۰ بار برای نماز تبلیغ می کنیم ولی همچنان در برابر این حجم از اهمیت نماز به وظیفه واقعی خود عمل نکرده ایم.

وی همچنین به ادغام ستاد اقامه نماز با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج)  اشاره و اظهار امیدواری کرد که این کار ارزشمند در جهت انجام فعالیتهای گسترده ای در ارتباط با بحث قرآن و نماز و گسترش فرهنگ مهدویت باشد.

امام جمعه تبریز تدریس و تفسیر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در رسانه ملی را بسیار ارزشمند و اثرگذار توصیف کرد و ادامه داد: قرآن و آموزه های آن هیچ وقت تکراری نمی شود چرا که هر روز یک بُعد جدیدی از آن را می توان آموخت و در بین مردم تبیین و تشریح کرد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات چندین ساله حاج آقا ضیائی قدردانی و حجت الاسلام مجید آقاجانی به عنوان مدیر ستاد اقامه نماز و مهدویت استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید