Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان:

سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی کردستان بیش از ۹۰ برابر رشد یافت

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: طی گذشت ۱۵ سال از آغاز تشکیل این صندوق در استان سرمایه آن بیش از ۹۰ برابر افزایش یافته که ۵۶.۱ درصد آن سهم بخش خصوصی است.

سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی کردستان بیش از ۹۰ برابر رشد یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، غلامرضا پاک‌سرشت، با اشاره به اینکه در فروردین امسال میزان سرمایه صندوق از ۶۶۵ میلیارد ریال به ۷۰۰ میلیارد ریال رسید، اظهار داشت: میزان افزایش از محل سود نقدی و انباشته سال منتهی به آذرماه سال ۱۳۹۹ تحقق پیدا کرد.

وی اضافه کرد: در پایان شهریور امسال هم میزان سرمایه صندوق به ۷۳۰ میلیارد ریال افزایش یافت که این مهم از محل آورده نقدی بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان  با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم سرمایه دولتی این صندوق ۴۳.۹ درصد و بخش خصوصی هم ۵۶.۱ درصد است، گفت: سرمایه این صندوق طی گذشت ۱۵ سال از آغاز فعالیت آن بیش از ۹۰ برابر شده است.

پاک سرشت با اشاره به اینکه ۲۱۳ تشکل و اتحادیه عضو این صندوق هستند، یادآور شد: بیشترین میزان عضویت تشکل‌ها در صندوق مربوط به اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی و اتحادیه و شرکت‌های تعاونی دامداران است.

وی اظهار داشت:۴۶.۹ درصد  میزان سرمایه ثبت شده در این  صندوق هم مربوط به شرکت مادرتخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیش از ۳۲۰ میلیارد و ۶۴۳ میلیون ریال است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۵۶.۱ درصد سرمایه صندوق هم مربوط به تشکل‌ها و اتحادیه‌های عضو این صندوق است، افزود: ۱۷.۷ درصد سرمایه صندوق مربوط به اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی و ۱۴.۵ درصد آن هم مربوط به اتحادیه و شرکت‌های تعاونی مرغداران گوشتی استان است.

پاک سرشت گفت: زمینه و محدوده فعالیت صندوق شامل  اعطای تسهیلات ارزان قیمت و هدفمند، تضمین تولید کنندگان برای اخذ تسهیلات از بانک ها، دریافت کمک های مالی و اعتباری و حمایت از تولید کنندگان و فعالان در مواقع بحرانی و نیز حمایت از صادرات کشاورزی و بهره گیری از سایر ظرفیت های قانونی در راه ارائه خدمات است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید