Iranian Agriculture News Agency

آل مومن خبر داد:

خرید بیش از یک‌هزار راس دام مازاد عشایر در چهارمحال و بختیاری

مدیر شرکت امور پشتیبانی دام سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی‌های افزون‌بر ۱۲ سال گذشته استان تاکید کرد:‌ شرکت پشتیبانی امور دام خرید دام مازاد بر نیاز عشایر را آغاز و تاکنون یک‌هزار و ۸۰ راس بز و میش را خریداری کرده است.

خرید بیش از یک‌هزار راس دام مازاد عشایر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری  با اشاره به ذخیره‌سازی ۲ هزار و ۵۹۸ تن نهاده دامی و گوشت منجمد در انبارهای این شرکت گفت: این میزان شامل یک‌هزار و ۸۰۰ تن سویا، ۲۹۰ تن جو، ۲۷۰ تن ذرت، ۳۸ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۰۰ تن گوشت مُرغ منجمد است.

بهروز آل‌مؤمن به خشکسالی‌های افزون‌بر ۱۲ سال گذشته استان اشاره و تاکید کرد:‌ شرکت پشتیبانی امور دام خرید دام مازاد بر نیاز عشایر را آغاز و تاکنون یک‌هزار و ۸۰ راس بز و میش را خریداری کرده است تا پس از کشتار در کشتارگاه صنعتی جونقان نسبت به انجماد، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی آن برای عرضه به بازار در مواقع بحران اقدام کند.

وی افزود: البته در این راستا تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از کشتار و حذف دام‌های مولید انجام خواهد شد.

آل‌مؤمن به حمل نشدن سهمیه ۲ هزار و ۵۰۰ تنی جو چهارمحال و بختیاری از بندر چابهار به استان از ۱.۵ ماه گذشته تاکنون اشاره و تصریح کرد:‌ در این مدت تنها یک کامیون از این سهمیه وارد استان شده و این در حالی است که در صورت اخیر بیشتر، امکان باطل شدن آن وجود دارد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید