Iranian Agriculture News Agency

نورزوی خبر داد:

خرید تضمینی 8 هزار تن خرمای استعمران در خوزستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به برداشت بیش از ۲۶ هزار هکتار از باغات خرمای استعمران خوزستان، گفت: تا روز گذشته 7هزار و 850 تن خرید تضمینی این محصول توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی به نمایندگی از دولت انجام‌شده است.

خرید تضمینی 8 هزار تن خرمای استعمران در خوزستان

تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به خرید خرمای استعمران توسط تعاون روستایی در استان خوزستان، گفت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار هکتار از باغات خرمای استعمران خوزستان برداشت‌شده است.

وی با اشاره به خرید بیش از ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن خرمای استعمران در کیفیت‌های درجه‌یک، دو و سه، گفت: 56 هزار تن خرید توافقی توسط کارگاه‌های بسته‌بندی در سطح استان و7هزار و 850 تن نیز خرید تضمینی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی به نمایندگی از دولت انجام‌شده است.

به گفته سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان خوزستان خرید تضمینی در 8 شهرستان این استان همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه کار برداشت و خرید خرما در استان ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود ۷۵ هزار تن خرمای استعمران خریداری شود و برای صنایع تبدیلی و همچنین به‌عنوان خرمای صنعتی به سایر کشورها صادر شود.

نوروزی بابیان اینکه برای ثبات پایداری تولید و حمایت از نخلداران توسعه صنایع فرآوری و تبدیلی در این استان ضروری است، گفت: از همه علاقه‌مندان در صنعت فرآوری برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در این استان دعوت به همکاری می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید