Iranian Agriculture News Agency

کار برداشت بادام در سپیدان به پایان رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: کار برداشت بادام از 1100 هکتار باغ های این شهرستان در اواخر شهریور ماه به پایان رسید.

کار برداشت بادام در سپیدان به پایان رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی نصیری با اشاره به اینکه میانگین تولید بادام خشک در هر هکتار از باغ های شهرستان سپیدان هزار کیلوگرم است، تصریح کرد: بیش از 1100 تن بادام خشک از این شهرستان به بازار مصرف روانه شده است.

به گفته وی؛ در باغ های شهرستان سپیدان ارقام مختلف بادام از جمله سنگی، مامایی و کاغذی یافت می شود که رقم سنگی از غالب ترین ارقام موجود به شمار می آید.

او اظهار کرد: بادام رقم سنگی یکی از مقاوم ترین ارقام است و از محبوبیت زیادی در بین باغداران برخوردار هست؛ زیرا با داشتن پوسته چوبی و بسیار سخت در برابر کم آبی و آفات و بیماری ها، مقاوم و نسبت مغز به پوست در آن 28 درصد است.

نصیری تأکید کرد: عمده باغ های بادام، در بخش مرکزی این شهرستان تجمع یافته است که 100 درصد این باغ ها به کشت دیم اختصاص دارد و عمدتاً در اراضی شیبدار احداث شده اند.

وی افزود: بادام تولیدی در شهرستان سپیدان به دلیل استفاده از کودهای آلی و کمپوست و حداقل استفاده ازکودهای شیمیایی و سموم دفع آفات، در رده محصولات سالم قرار دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید