Iranian Agriculture News Agency

جذب ۱۰ میلیارد اعتبار در قالب کشاورز کارت در خراسان جنوبی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی از جذب ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کشاورز کارت برای استان خراسان جنوبی خبر داد.

جذب ۱۰ میلیارد اعتبار در قالب کشاورز کارت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمد مهدی سعیدی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی در نشست خبری کشت پاییزه از جذب ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کشاورز کارت برای استان خبر داد و گفت: برای حمایت از کشاورزان در بخش کود، کشاورز کارت در نظر گرفته شده است.

 سعیدی بیان کرد: این تسهیلات در ۱۳ شهریور ماه سال جاری به صورت کامل جذب شد و هیچ بازگشت بودجه ای در این زمینه نداشته ایم و در حال رایزنی برای تسهیلات این بخش برای سال بعد هستیم.

وی با اشاره به فروش کودهای شیمیایی به صورت حواله الکترونیکی عنوان کرد: وزیر اسبق جهاد کشاورزی دستور داد که فروش کود شیمیایی فقط باید با حواله الکترونیکی باشد که خراسان جنوبی در این زمینه عملکرد خوبی داشته است و رتبه سوم در اجرای این موضوع را دارد.

به گفتۀ وی برای توزیع کود در سطح استان ۴۰ کارگزار فعال هستند و در سال گذشته به دلیل مشکلات ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی افزایش ۴ تا ۵ برابری قیمت کود را شاهد بودیم که در سال جاری این مشکل مرتفع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سهمیه استان در کود اوره که تولید داخل کشور است ۱۵ هزار و ۶۷۰ تن بود که تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ تن به استان حمل و ۵ هزار تن توزیع شده است.

سعیدی با بیان اینکه در سال گذشته برای تهیه کود فسفاته و پتاسه مشکلات داشتیم، عنوان کرد: اما در سال جاری به دلیل جایگزینی ارز ۴ هزار و ۲۰۰ به ارز نیمایی مشکلی برای ورود نداریم و به ثبات رسیده است.

وی تصریح کرد: سهم خراسان جنوبی از کود فسفاته ۵ هزار و ۴۸۵ تن بود که ۸۰۰ تن وارد استان و ۲۴۳ تن توزیع شد.همچنین سهمیه استان برای کود پتاسه هزار و ۸۲۷ تن بود که ۸۰۰ تن به استان حمل و ۱۲۰ تن توزیع شده است.

به گفتۀ وی در زمینه کود برای کشت پاییزه هیچ گونه مشکلی نداریم و اکنون بیش از ۶ هزار تن کود ذخیره سازی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید