Iranian Agriculture News Agency

رفتار کارکنان در مراکز جهاد کشاورزی معیار قضاوت کشاورزان

معاون دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برخورد کارکنان در مراکز جهاد کشاورزی باعث قضاوت عموم نسبت به وزارتخانه و نظام می شود، گفت: اگر بهترین کارها برای افراد انجام بدهید اما برخورد مناسبی نداشته باشید، باعث برداشت غلط می شود.

رفتار کارکنان در مراکز جهاد کشاورزی معیار قضاوت کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجید حکیمیان در سفر به این استان و با حضور در هسته گزینش این سازمان تصریح کرد: بهترین، متخصص ترین و متبحرترین افراد که باور به سازمان و نظام در آنان ضعیف است، اگر شناخت خوبی از نظام و سازمان پیدا کنند و خودشان را تطبیق دهند موفق می شوند.

وی با بیان اینکه تعریف  قرآن از افراد صالح، آدم هایی است که ایمان و باور دارند و برای کار خیر می شتابند، گفت: کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی برای رشد کشاورزی مملکت و حل مشکلات زمین و اراضی بشتابند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گزینش وزارت جهاد کشاورزی جزو گزینش های برتر و فنی است، اظهار کرد: اگر بخواهیم خشک و سفت باشیم باید بالای 15 درصد گزینش افراد منفی شود ولی آمارها می گوید یک درصد منفی داریم و 15 درصد اصلاح می کنیم؛ این کار بزرگی است که گزینش انجام می دهد.

حکیمیان با یاد آوری اینکه در گزینش مهندسین ناظر فقط حدود 2 درصد داوطلبین منفی شدند و در مراحل تجدید نظر تقریبا 0.6 درصد وارد سیستم نشدند، بیان کرد: ابزار کنترل فقط در گزینش است، مسیر اصلاح وجود دارد و نگاه ما به سمت اصلاح است تا رد کردن.

او با تاکید بر اینکه رد صلاحیت دلیل بر تخلف افراد نیست بلکه موضوع توانایی است، افزود: وقتی صلاحیت اخلاقی مطرح می شود یعنی توانایی اخلاقی دارد، وقتی چیزی به عنوان ضعف مطرح می شود ناگزیر هستیم که تذکر دهیم یا رد صلاحیت کنیم.

حکیمیان با اشاره به اینکه راز داری یکی از ویژگی های مهم و سخت برای هر انسان مومن و معتقد است، اضافه کرد: راز نگهداری در گزینش که آبروی افراد مطرح است صدها برابر اهمیت ویژه دارد.

معاون دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در گزینش چند ویژگی دیگر نیز سرآمد ویژگی ها است، گفت: افراد شاغل در گزینش باید مومن، معتقد و متعهد باشند و با استقلال رای تحت تاثیر فشار های سایر مسئولین قرار نگیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید