Iranian Agriculture News Agency

بازدید آموزشی ترویجی کشاورزان اردلی از باغات شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از برگزاری بازدید آموزشی ترویجی کشاورزان اردلی به میزبانی شهرستان سامان به همت مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی خبر داد.

بازدید آموزشی ترویجی کشاورزان اردلی از باغات شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از برگزاری بازدید آموزشی ترویجی کشاورزان اردلی به میزبانی شهرستان سامان به همت مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی خبر داد.

احمدزاده گفت: بازدید آموزشی ترویجی با موضوع طراحی و احداث باغ در طرح باغ گستران سامان، با حضور کشاورزان علاقمند باغداری از شهرستان اردل و با تدریس آقای دکتر موسوی رئیس بخش باغبانی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و با حضور آقای مهندس بیک بکان مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت محدود برگزار شد.

وی گفت: در این دوره آموزشی موضوعاتی مانند طراحی باغ، سیستم های کشت، انتخاب نهال خوب و مناسب، انتخاب ارقام مناسب، اصول هرس درختان میوه، اصول فنی و احداث باغ، تغذیه و آبیاری بعد از کشت تدریس گردید و در ادامه کشاورزان به طرح سوالات خود پرداختند و پاسخ های لازم توسط مدرس و کارشناسان مربوطه ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: امید است با تداوم بخشیدن به امر آموزش و ترویج همچنین همکاری تنگاتنگ با محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بتوان در ارائه آخرین دستاوردها در راستای افزایش بهره وری  و تولید محصول، گامهای موثری برداشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید