Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی سردشت:

باغ‌های انگور سردشت داربستی می‌شوند

مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به تاکداران این شهرستان برای داربستی کردن باغ‌های انگور اختصاص یافت.

باغ‌های انگور سردشت داربستی می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، احمد علی پورمدیر جهاد کشاورزی سردشت اظهار کرد: متقاضیان داربستی کردن باغ های انگور با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت تسهیلات اقدام به تشکیل پرونده کنند. 

وی افزود: کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی با مراجعه به باغ های متقاضیان در صورتی که نیاز به ایجاد داربست در تاکستان را بر اساس ارقام و نوع انگور و وضعیت آبیاری تایید کنند، از طرف مالکان این باغ ها برای دریافت تسهیلات مورد نیاز اقدام می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی سردشت بیان کرد: این تسهیلات دارای تنفس ۲ ساله، با بازپرداخت هشت ساله و سود ۱۴ تا ۱۵ درصدی است که برای هر هکتار حدود ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 

علی پور با بیان اینکه سردشت یکی از قطب‌های مهم تولید انگور سیاه در آذربایجان‌غربی است، اضافه کرد: امسال بیش از ۵۰ هزار تن انگور سیاه از تاکستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود. 

وی افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این شهرستان و استفاده نکردن باغداران از کود و سم برای پرورش انگور سیاه، محصول تولیدی در این شهرستان به طور کامل ارگانیک است. 

وی ادامه داد: انگور سیاه سردشت علاوه بر خرید واحدهای تولید کنسانتره به صورت تازه‌خوری نیز مصرف می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید