Iranian Agriculture News Agency

۲۶ هزار تن گندم برای خراسان شمالی تامین شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال ۲۶ هزار تن گندم وارداتی از خارج کشور و سایر استان ها برای تامین نیاز به آرد و نان این خطه تامین شده است.

۲۶ هزار تن گندم برای خراسان شمالی تامین شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، سیدجلال موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال ۲۶ هزار تن گندم وارداتی از خارج کشور و سایر استان ها برای تامین نیاز به آرد و نان این خطه تامین شده است.

وی افزود: امسال ۲۲ هزار تن گندم وارداتی از بندر چابهار و بندر عباس به استان حمل شده و یا در حال حمل است و چهار هزار تن از این محصول هم از استان گلستان تامین شده است.

وی ارتقای کیفیت کیفیت آرد و نان را از دیگر اهداف برای واردات گندم عنوان کرد و افزود: امسال متاثر از خشکسالی و کاهش بارندگی ها، میزان تولید گندم در کشتزارهای استان بشدت کاهش یافت و البته میزان تحویل این محصول به دولت هم کاهش دارد. 

وی با بیان اینکه امسال میزان تحویل گندم به دولت در این استان نسبت به پارسال ۸۵ درصد کاهش دارد خاطرنشان کرد: میزان خرید گندم امسال تنها ۱۹ هزار و ۲۱۳ هزار تن است که این رقم در سال گذشته ۱۳۱ هزار تن ثبت شده است. 

موسوی افزود: این میزان گندم در قالب سه هزار و ۲۲۱ محموله از کشاورزان استان خریداری و ذخیره سازی شده است که ارزش ریالی آن ۹۶۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: تمامی وجوه مربوط به خرید گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است. 

وی افزود: اکنون خرید گندم در استان در حال پایان است و در روزهای اخیر هیچ گندمی به سیلوها و مراکز تحویل نشده است البته سیلوی بجنورد همچنان فعال است و در صورت مراجعه کشاورزان نسبت به خرید محصول آنان اقدام می شود 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سایر مراکز خرید هم در صورت وجود متقاضی برای عرضه گندم، فعال می شود.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید